نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۱۶

زمان عرضه کنترلرهای دوال سنس اج پلی استیشن 5

سونی رسماً اعلام کرد که DualSense Edge، کنترلر پریمیوم و با قابلیت شخصی‌سازی پلی استیشن 5 سال آینده میلادی و با برچسب قیمت ۱۹۹.۹۹ دلاری خود در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

سونی اولین بار در جریان رویداد زنده Gamescom Opening Night Live، رسماً از کنترلر دوال سنس اج (DualSense Edge) رونمایی کرد. حالا این شرکت با انتشار ویدیوی جدیدی اعلام کرده که کنترلر ارتقاء یافته PS5 را در تاریخ ۲۶ ژانویه ۲۰۲۳ (۶ بهمن ۱۴۰۱) روانه بازار خواهد کرد. دوال سنس اج، به‌نوعی در رقابت با کنترلرهای مایکروسافت الیت معرفی می‌شود که اولین‌بار در سال ۲۰۱۵ معرفی شده و بعدها در سال ۲۰۱۹ مدل جدید Elite Series 2 را دریافت کرد. کنترلر Elite Series 2 با قیمت ۱۷۹.۹۹ دلار به بازار عرضه شد که ۳۰ دلار بیشتر از قیمت اولیه نسخه اورجینال آن بود.

کنترلر DualSense Edge دارای دو دکمه‌ی پشتی در قسمت اصلی بدنه‌ی دسته بوده و همچنین از استیک‌های قابل تعویض با دو ارتفاع مختلف برخوردار است. استیک‌های آنالوگ کنترلر اج دارای یک نوار لغزنده روی بدنه‌ی دسته هستند که به بازیکن امکان تنظیم میزان حرکت استیک‌ها را می‌دهد. کنترلر Elite Series 2 نیز از ویژگی مشابهی برخوردار بود که البته بازیکنان باید استیک‌های دسته‌ را با استفاده از یک ابزار مخصوص شل و سفت می‌کردند.

دانلود از آپارات

سایر موارد موجود در باندل DualSense Edge شامل یک کابل USB (برای شارژ)، دو نوع کلید برای دکمه‌های پشتی دسته، یک محفظه اتصال و یک کیف حمل است. ماژول‌های قابل تعویض این دسته به‌صورت جداگانه هم به فروش می‌رسند که ۱۹.۹۹ دلار قیمت دارند. کاربران می‌توانند از امکان پیش سفارش این محصول در وبسایت direct.playstation.com برای منطقه آمریکا و اروپای غربی استفاده کنند. سونی اعلام کرده که ابتدا صرفا ازطریق فروشگاه داخلی خود اقدام به عرضه این دسته‌ها کرده و سپس از ۲۳ فوریه ۲۰۲۳ امکان عرضه‌ی آن را در سایر فروشگاه‌های بزرگ نیز فراهم خواهد کرد.


منبع polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده