نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۲۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۲

مایکروسافت: پلی استیشن حتی بدون Call of Duty از ایکس باکس بزرگ‌تر است

مایکروسافت در ادامه دفاعیات خود از معامله خرید اکتیویژن بلیزارد گفت که حتی در صورت مهاجرت همه‌ی بازیکنان کالاف دیوتی به ایکس باکس، همچنان جامعه بازیکنان پلی استیشن به‌طور چشمگیری بزرگتر خواهد ماند.

معامله نزدیک به ۷۰ میلیارد دلاری مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد همچنان تحت بررسی و نظارت نهادهای قانونی قرار دارد. در این بین سونی می‌خواهد با استناد به مسائل مربوط‌به اصل رقابت و جایگاه ویژه برخی برندها مثل Call of Duty از تحت تأثیر قرار گرفتن منافع خود در این معامله جلوگیری کند. در مقابل تیم سبز طوری رفتار می‌کند که انگار ارزش این قرارداد بسیار پایین‌تر از چیزی است که جایگاه پلی استیشن را در صنعت بازی تحت تأثیر قرار دهد.

البته که این‌ها همه ترفندهای وکلا و تاجرانی است که تلاش می‌کنند نتیجه دلخواه خود را از این درگیری‌ها به‌دست بیاورند. به نظر عده‌ای واضح است که تجارت سونی با از دست رفتن بازی‌هایی مانند کال آو دیوتی ضربه خواهد خورد و مایکروسافت می‌خواهد تا دست رقبا را تا جایی که امکان دارد خالی کند. این درحالی است که به نظر می‌رسد دسته چک ساتیا نادلا، مدیرعامل شرکت Microsoft برای خریدهای بیشتر هنوز باز است. درنهایت این نهادهای نظارتی و قانونی هستند که باید تصمیم بگیرند این خرید تا چه حد می‌تواند بر رقابت در بازار گیمینگ تأثیرگذار باشد.

جایگاه کال آف دیوتی برای پلی استیشن و ایکس باکس

مایکروسافت در بیانیه‌ای که ازطریق وبسایت GamesIndustry.biz منتشر کرده، در پاسخ به اظهارات ارائه‌شده توسط نهاد Competition and Markets Authority بریتانیا عملا می‌گوید که سونی در حال مظلوم نمایی است. در متن این بیانیه نوشته شده: «این ادعا که رهبر حال حاضر بازار گیمینگ با قدرت واضح و پایداری که دارد می‌تواند با از دست دادن یک عنوان معتبر به سومین شرکت بزرگ صنعت بازی، جایگاه خود را از دست دهد، به هیچ عنوان معتبر نیست». CMA استدلال کرده بود که خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت می‌تواند توانایی سونی برای رقابت با این شرکت را مختل کند.

مایکروسافت: جایگاه سونی به‌عنوان رهبر فعلی بازار، با از دست دادن یک عنوان معتبر به سومین شرکت بزرگ این صنعت، سلب نخواهد شد

مایکروسافت در ادامه یک قدم جلوتر رفت و اعلام کرد که اگر تک‌تک بازیکنان بازی‌های Call of Duty در پلتفرم‌های پلی استیشن به کنسول‌های ایکس باکس مهاجرت کنند هم «تعداد بازیکنان پلی استیشن همچنان به‌طور چشمگیری بیشتر از ایکس باکس باقی خواهد ماند». البته که این ادعا بدون ارائه هیچگونه عدد و رقمی مطرح شده است. در ادامه اینطور جمع‌بندی شده که «باوجود اینکه سونی ممکن است از افزایش رقابت در بازار استقبال نکند، توانایی سازگاری و رقابت در این بازار را دارد. گیمرها درنهایت از افزایش رقابت و حق انتخاب خود سود خواهند برد».

کنترلرهای ایکس باکس و پلی استیشن

مایکروسافت بارها اعلام کرده که به انتشار بازی‌های Call of Duty روی کنسول‌های پلی استیشن ادامه خواهد داد، اما سونی به‌سادگی این اظهارات را نمی‌پذیرد. اوایل امسال بود که جیم رایان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مایکروسافت تنها عرضه‌ی بازی‌های Call of Duty روی کنسول‌های پلی استیشن تا «سه سال بعد از قرارداد فعلی بین سونی و اکتیویژن» را تضمین کرد و این کافی نیست.

در هر حال به نظر می‌رسد که این اختلافات همچنان ادامه دارد و هیچ یک از طرف‌ها از موضع خود عقب‌نشینی نمی‌کنند. طبیعی است که هر دو طرف تلاش کنند تا خود را در جایگاه ضعیف‌تری به دادگاه نشان دهند تا از این طریق به هدف دلخواه خود برسند.

در پایان شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی جدیدترین اخبار بازی را با زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع pushsquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده