// سه شنبه, ۱۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۲

شایعه: باقی ماندن بازی Ark 2 روی گیم پس تا سه سال پس از عرضه

طبق سند تازه‌ کشف‌ شده‌ از مایکروسافت، به‌نظر می‌رسد بازی Ark 2 به‌مدت سه‌ سال پس‌ از عرضه روی سرویس ایکس باکس گیم پس باقی خواهد ماند.

مایکروسافت باعرضه آثار مهم تردپارتی روی سرویس ایکس باکس گیم پس کار بزرگی انجام داده است و در نتیجه از نظر تقویمی عرضه آثار سال بعد چه‌ از حیث آثار فرست‌پارتی و چه تردپارتی در سرویس نامبرده پرمحتوا به‌نظر می‌رسد. یکی از همین آثار بازی Ark 2 است؛ اثری بقامحور با نقش‌آفرینی وین دیزل و ساخته استودیو Wildcard.

طبیعی است که گیم پس کاتالوگ در حال تغییری دارد و بسیاری از بازی‌ها به‌ این سرویس ملحق شده، آن را ترک کرده و حتی دوباره به‌آن برمی‌گردند. حال سند کشف‌شده‌ای مشخص کرده است براساس توافق بین مایکروسافت و Snail Games، ناشر بازی آرک ۲، این بازی به‌مدت ۳ سال پس‌ازعرضه روی سرویس موردنظر باقی خواهد ماند. همچنین این سند افشا کرده Ark: Survival Evolved، نسخه قبلی این بازی هم تا ابد روی سرویس گیم پس قرار خواهد داشت.

درصفحه ۷۰ سند ‌آمده است: «شرکت یک توافق لایسنس بلندمدت (گیم پس) با مایکروسافت به‌مدت سه سال دارد. شرکت درآمد معوقه را تشخیص داده و براساس شرایط قرارداد مربوطه این درآمد را دریافت خواهد کرد. این قرارداد ابتدا درنوامبر ۲۰۱۸ بین طرفین تشکیل شده بود و تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ معتبر بود. قرارداد متعاقبا در ژوئن ۲۰۲۰ اصلاح شد تا ماندن همیشگی آرک ۱ از ۱ ژانویه ۲۰۲۲ اجرایی شود و آرک ۲ تاسه سال بعد عرضه روی گیم پس باقی بماند».

بازی Ark 2 که با موتور آنریل انجین 5 در دست ساخت است، قرار است در سال ۲۰۲۳ به‌صورت انحصاری کنسولی برای ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و رایانه‌های شخصی عرضه شود.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده