نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۱

جهش ۴۰۰ درصدی عرضه کنسول پلی استیشن 5 در آمریکا

براساس اعلام گروه آنالیز و تحقیقات MST Financial، میزان عرضه کنسول پلی استیشن 5 در سپتامبر ۲۰۲۲ بیش از ۴۰۰ درصد بیشتر از بازه مشابه سال گذشته بوده است.

گزارش جدید دیوید گیبسون از گروه آنالیز و تحقیقات MST Financial نشان می‌دهد که وضعیت موجودی کنسول‌های پلی استیشن 5 در بازار آمریکا به طرز چشمگیری بهبود یافته است. براساس اطلاعات منتشر شده، میزان عرضه کنسول‌های PS5 در ماه سپتامبر ۲۰۲۲ در مقایسه با موعد مشابه سال گذشته بیش از ۴۰۰ درصد افزایش یافته که جهش خیره کننده‌ای به نظر می‌رسد. این رشد بی‌سابقه نشان می‌دهد که زنجیره تأمین تاکنون چقدر تحت فشار بوده است.

افزایش انفجاری عرضه کنسول نسل نهمی پلی استیشن باعث شد تا سونی در گزارش اخیر NPD از آمار فروش نینتندو سوییچ پیشی بگیرد. گیبسون در ادامه خاطر نشان کرد که این شرایط به سونی کمک می‌کند تا زمینه مناسبی را تا زمان عرضه بازی God of War Ragnarok در بازار ایجاد کند. ژاپنی‌ها انتظار دارند تا باوجود عرضه بلاک باستر انحصاری پلی استیشن برای PS4، تعداد زیادی از کاربران این نسل را به نسل جدید هدایت کنند.

نمودار آمار فروش PS5

علاوه‌بر این، رویداد سالانه جمعه سیاه و فروش ویژه روزهای پایان سال نیز در پیش است. PS5 که از زمان عرضه در سال ۲۰۲۰ به‌طور مداوم فروش بسیار خوبی را سپری کرده، همواره در تأمین کافی میزان تقاضای بازار ناکام بوده و از مشکلات کمبود قطعات سخت‌افزاری رنج برده است. بارها گفته شده که اگر سونی می‌توانست به تعداد کافی پلی استیشن 5 به بازار عرضه کند، آمار فروش این کنسول مسلماً رکوردهای بی‌سابقه‌ای را از خود به جا می‌گذاشت.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع pushsquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده