// دوشنبه, ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۶

درآمد ۲.۹ میلیارد دلاری مایکروسافت از سرویس ایکس باکس گیم پس

مایکروسافت در سال ۲۰۲۱ توانست درآمدی ۲.۹ میلیارد دلاری از سرویس ایکس باکس گیم پس داشته باشد که نزدیک به ۱۸ درصد از درآمد کلی را تشکیل می‌دهد.

با گذشت زمان و رشد سرویس گیم پس و درمرکزیت قرار گرفتن آن در استراتژی مایکروسافت در گیمینگ، سوالات بسیاری درمورد پایداری این سرویس به‌خصوص از حیث بلندمدت پرسیده می‌شود. فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس پیش‌تر چندبار گفته بود که این سرویس بسیار پایدار است. اما تاکنون اطلاعاتی برای پشتیبانی از این ادعا وجود نداشت.

معامله خرید اکتیویژن بلیزارد توسط ایکس باکس درحال‌حاضر در اداره‌های متعددی درسراسرجهان درحال بررسی است و چند روز قبل شورای اجرایی دفاع اقتصادی (CADE) آن را تایید کرده بود. درخلال همین اقدامات، سندی رسمی منتشر شده است که دید جدیدی درمورد عملکرد مالی گیم پس می‌دهد.

درآمد سرویس ایکس باکس گیم پس در سال 2021

باتوجه‌به این سند، سرویس ایکس باکس گیم پس درآمدی ۲.۹ میلیارد دلاری درسال میلادی ۲۰۲۱ داشته است؛ درحالی‌که کل آثار و سرویس‌های دیگر مایکروسافت درهمین سال درآمد بیش از ۹.۶ میلیارد دلاری داشتند. کل درآمد سالانه با احتساب فروش سخت‌افزاری به بیش از ۱۶.۲ میلیارد دلار می‌رسد. پس در سال ۲۰۲۱ نزدیک‌به ۱۸ درصد از درآمد مایکروسافت و ۳۰ درصد از کل درآمد ایکس باکس توسط گیم پس به‌دست آمده است.

براساس آخرین اعلام رسمی مایکروسافت می‌دانیم که سرویس Game Pass بیشتر از ۲۵ میلیون مشترک دارد. همچنین بازی‌های ماه اکتبر این سرویس اعلام شده که شامل آثاری نظیر A Plague Tale: Requiem و Chivalry 2 است.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده