// شنبه, ۱۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۱

شایعه: پشتیبانی Starfield از قابلیت RTX

باتوجه‌به صفحه لینکدین یکی از برنامه‌نویس‌های Starfield ممکن است این بازی از قابلیت RTX پشتیبانی کند.

درماه خرداد امسال بود که بالاخره بتزدا اولین تریلر باجزئیات از Starfield را به‌نمایش گذاشت. تریلر اطلاعات زیادی در مورد این بازی نقش‌آفرینی فضاپیمایی منتشر کرد، اما هنوز موارد گوناگونی درباره‌ی استارفیلد وجود دارند که چیزی درمورد آن‌ها نمی‌دانیم. هرچند باتوجه به‌اینکه زمان زیادی تا انتشار بازی باقی مانده، طبیعی است که برخی جزئیات تکنیکی از بازی به‌این زودی منتشر نشوند.

اما ممکن است یکی از ویژگی‌های مهم بازی فاش شده باشد. در صفحه لینکدین جرمین مازاک، یک برنامه‌نویس گرافیکی در استودیو بتزدا می‌بینیم که «انضمام RTX» یکی از بخش‌های کار او روی بازی Starfield است. هرچند پشتیبانی از چنین قابلیتی به‌طور رسمی اعلام نشده، اما پشتیبانی از رهگیری پرتو می‌تواند نشان از آن باشد که این بازی نقش‌آفرینی از قابلیت‌های مخصوص رایانه‌های شخصی مثل RTX Global Illumination و DLSS پشتیبانی به‌عمل می‌آورد.

صفحه لینکدین یکی از بازیسازان بتزدا و اشاره به RTX در بازی Starfield

اینکه قابلیت‌های ری تریسنیگ درنسخه کنسولی هم حضور خواهند داشت یا خیر مشخص نیست. بااین‌حال می‌توان امیدوار بود در ماه‌های پیش‌رو وجود چنین قابلیتی در بازی Starfield به‌صورت رسمی اعلام شود. بازی Starfield در نیمه اول سال ۲۰۲۳ برای ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده