// شنبه, ۱۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۳

پخش ویدیو خاطره‌انگیز به مناسبت ۳۰ سالگی سری بازی Mortal Kombat

۳۰ سال از انتشار نخستین بازی Mortal Kombat گذشت و این مجموعه همچنان میلیون‌ها مخاطب دارد. به‌تازگی یک ویدیو رسمی جالب به همین مناسبت پخش شده است.

استودیو ندررلم و شرکت Warner Bros. Discovery یک ویدیو تقریبا ۹۰ ثانیه‌ای را از کانال‌های رسمی مختلف از جمله کانال اصلی مجموعه مورتال کامبت در یوتیوب پخش کردند تا ۳۰سالگی سری بازی Mortal Kombat را جشن بگیرند. اولین بازی Mortal Kombat در تاریخ ۸ اکتبر سال ۱۹۹۲ میلادی برای پلتفرم آرکید در ایالات متحده آمریکا عرضه شد و با گذر زمان قدم به کنسول‌های مختلف گذاشت.

تاثیرگذاری این مجموعه روی موارد گوناگون در صنعت ویدیوگیم از جمله قوانین و سیستم‌های مربوط‌به رده‌بندی سنی بازی‌های ویدیویی، موضوعی است که تحلیل‌گرها و مقالات زیادی به آن پرداخته‌اند.

ویدیو با فوتیج قدیمی از صحبت‌های اد بون، خالق مجموعه بازی Mortal Kombat آغاز می‌شود و در ادامه به نمایش بازی‌های مختلف این سری و حتی فیلم‌های ساخته‌شده با اقتباس از آن می‌پردازد. اسکورپیون، ساب-زیرو، جکس، کونگ لائو، سونیا بلید، لیو کانگ، جانی کیج و ریدن از جمله شخصیت‌های شناخته‌شده‌ی مورتال کامبت هستند که این ویدیو آن‌ها را با جلوه‌های متفاوت به نمایش می‌گذارد.

Mortal Kombat Mobile به همین مناسبت تا ۱۱ اکتبر (۱۹ مهر) میزبان نسخه‌ای به‌خصوص قدیمی از شخصیت Raiden خواهد بود که او را در فیلم Mortal Kombat سال ۱۹۹۵ میلادی با نقش‌آفرینی کریستوفر لمبرت دیدیم. در همین حین براساس گزارش‌های مختلف راه‌یافته به جدیدترین اخبار بازی می‌دانیم که احتمالا استودیو NetherRealm اکنون مشغول ساخت بازی Mortal Kombat 12 است. بااین‌حال نمی‌دانیم که چه زمانی تیم سازنده و شرکت ناشر سراغ رونمایی رسمی از جدیدترین نسخه‌ی این مجموعه بازی فایتینگ می‌روند.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده