// جمعه, ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۷

اجرای Need For Speed Unbound با نرخ 60 فریم و رزولوشن 4K تا اطلاعات بیشتر

یک روز پس از انتشار اولین تریلر Need For Speed Unbound، کارگردان خلاق بازی به ارائه جزئیات رسمی این اثر ریسینگ پرداخته است.

دیروز پس از مدت‌ها انتظار استودیو کرایتریون اولین تریلر بازی Need For Speed Unbound را منتشر کرد. حالا در جریان آخرین اخبار دنیای بازی با خبر شدیم که کیرن کریمینس، کارگردان خلاق بازی در مصاحبه‌ای با رسانه‌ی IGN جزئیات تازه‌ای را از این بازی رانندگی آرکید منتشر کرده است.

جدیدترین بازی بازی نید فور اسپید با رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد. همچنین فیزیک بازی از نرخ فریم‌های بالا پشتیبانی خواهد کرد. به‌گفته‌ی کریمینس این مسئله باعث کنترل دقیق‌تر و ظرافت بیشتر در زمینه‌ی فیزیک حرکتی خودروها خواهد شد. او در ادامه درباره‌ی تم کلی مجموعه بازی NFS گفت:

«نید فور اسپید درباره‌ی تعیین روندها است. درباره‌ی شکستن قالب‌ها و محدوده‌ها است. نید فور اسپید درباره‌ی طغیان و سرکشی است. این در قلب رؤیای مسابقات خیابانی است؛ پس ما باید به‌دنبال سبک‌های هنری، نگرش‌ها و شیوه‌های جدیدی باشیم که بازی می‌تواند با آن‌ها شکل بگیرد تا نه‌تنها خود را متمایز کنیم، بلکه نوآوری و خلاقیت را در جایی به کار ببریم که روندها را شکل می‌دهیم.»

تصویری بازی Need For Speed Unbound با حضور ASAP Rocky

ساختار کمپین تک‌نفره‌ی Unbound نسبت به نسخه‌های قبلی مجموعه به‌طورکلی تغییر کرده است. داستان بازی درباره‌ی دو دوست است که از نمایشگاه اتومبیل آن‌ها سرقت می‌شود. این حادثه باعث خدشه‌دار شدن دوستی آن‌ها می‌شود و بازیکن باید با شرکت در معروف‌ترین و بهترین مسابقه‌ی خیابانی چیزی غیر قابل ارزش‌گذاری را بازیابی کند. بازیکنان در طول داستان با شخصیت‌های دیگری آشنا می‌شوند که هرکدام در حال طی کردن قوس شخصیتی خود هستند. کریمینس می‌گوید:

«ما به‌طور کامل به داستان و شخصیت‌پردازی تک‌تک شخصیت‌ها پرداخته‌ایم. هرکدام از آن‌ها قوس شخصیتی و هویت منحصربه‌فرد خود را دارند. همچنین هرکدام دارای خودروهای شخصی‌سازی شده و سبک خود هستند و می‌توانید آن‌ها را در حال رانندگی [در سطح شهر] مشاهده کنید.»

برای مسابقات بازی هزینه‌ی ورودی در نظر گرفته شده است و اگر شکست بخورید آن مسابقه را از دست می‌دهید. ویژگی درجه‌ی حرارت یا هیت نیز با تغییراتی نسبت به بازی Need For Speed Heat بازگشته است. کریمینس توضیح می‌دهد: «با تکمیل هر مسابقه میزان حرارت شما افزایش پیدا می‌کند؛ پس اگر به‌صورت متوالی به سراغ مسابقات جدید بروید، میزان حرارت شما انباشته می‌شود و ریسک از دست دادن تمام پولی را که به همراه دارید به جان می‌خرید تا عواقبی نیز [برای افزایش درجه حرارت] وجود داشته باشد.»

بازیکنان می‌توانند همانند نسخه‌های پیشین روی مسابقات شرط‌بندی‌های جانبی انجام دهند و رانندگان خاصی را هدف خود قرار دهند. به‌گفته‌ی کریمینس جوایزی که از این طریق به‌دست می‌آید به اندازه‌ی مسابقات اصلی نیستند و بیشتر جنبه‌ی شخصی دارند.

تصویر خودرویی از بازی Need For Speed Unbound کنار خودروی پلیس

پلیس‌ها نیز در این نسخه تاکتیکی‌تر از همیشه بازگشته‌اند. هر خودرو نقاط ضعف و قوت خود را دارد که می‌توان در جریان تعقیب و گریزها از آن‌ها بهره برد. کریمینس در این‌باره می‌گوید:

«باید بسته به پلیسی که شما را تعقیب می‌کند استراتژی خود را تعیین کنید. اگر در شناسایی و استفاده از این استراتژی‌ها به مهارت بالایی برسید ممکن است به بالاترین درجه‌ی حرارت دست پیدا کنید و حتی درنهایت موفق به فرار شوید؛ اما اگر در یادگیری یا اجرای آن‌ها ضعف داشته باشید، دستگیر خواهید شد.»

همانند نید فور اسپید هیت بازیکنان می‌توانند تصمیم بگیرند تا چه میزانی درجه‌ی حرارت خود را افزایش دهند و با مکانیک‌هایی مانند اسکنر پلیس و نقشه می‌توانند به‌کلی از روبه‌رو شدن با آن‌ها اجتناب کنند.

بازی Need for Speed Unbound در تاریخ ۲ دسامبر (۱۱ آذر) امسال برای پلتفرم‌های پلی‌ استیشن 5، ایکس‌ باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و پی سی منتشر خواهد شد.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده