نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۷

تست بازی های جدید ویچر و Cyberpunk روی همه پلتفرم‌ها

توسعه‌دهندگان سی دی پراجکت رد در مصاحبه جدیدی اعلام کردند که بازی‌های بعدی این استودیو قبل از عرضه نه فقط روی پلتفرم پی سی، بلکه روی تمام پلتفرم‌های بازی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

مدیرفنی استودیوی بازی‌سازی سی دی پراجکت رد در صحبت اخیر با اشاره به «لزوم ثبات عملکرد بازی روی تمام پلتفرم‌ها» به‌عنوان «یکی از بزرگ‌ترین خطراتی که در فرایند توسعه بازی‌های ویدیویی» با آن مواجه می‌شود، خاطر نشان کرد که «از حالا به بعد تصمیم گرفتیم تا کیفیت گیم‌پلی بازی‌ها را از همان ابتدا روی تمامی پلتفرم‌ها به‌صورت همزمان آزمایش کنیم و فقط روی نسخه پی سی تمرکز نداشته باشیم».

بازی‌های جدید Witcher و Cyberpunk

وضعیت بازی Cyberpunk 2077 در زمان عرضه روی کنسول‌های نسل ۸، مثال بارز شکست برای رویکرد مبتنی بر پی سی توسعه‌دهندگان سی دی پراجکت رد در زمان تست و بررسی اولیه آثار آن‌ها است. این بازی که جامعه‌ی بزرگی از مخاطبان انتظار آن را می‌کشیدند، در ماه‌های ابتدایی انتشار، عملکرد بسیار ضعیفی را در کنسول PS4 و ایکس باکس وان از خود نشان داد.

بااین‌حال، نسخه PC سایبرپانک 2077 در آن زمان با اختلاف عملکرد بهتری را به نمایش گذاشت. اکثر این مسائل بعدها و با عرضه نسخه نسل نهمی بازی برای کنسول PS5 سونی و Xbox Series X/S مایکروسافت رفع شدند، اما بخشی از آسیب‌های واردشده به جامعه مخاطبان جبران‌ناپذیر به نظر می‌رسد.

CDPR بازی‌های بزرگی را در دست ساخت دارد که شامل دنباله Cyberpunk 2077 با اسم رمز Orion و سه‌گانه جدیدی از مجموعه The Witcher می‌شود.


منبع psu
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده