// جمعه, ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۹

زمان حدودی تصمیم‌گیری دولت آمریکا درباره معامله اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت

بنا بر گزارش‌های جدید، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) احتمالا تا پایان ماه نوامبر درباره‌ی معامله‌ی اکتیویژن بلیزارد تصمیم‌گیری می‌کند.

هنوز سازمان FTC آمریکا، سازمان CMA بریتانیا و تیم بررسی‌کننده اتحادیه اروپا که مهم‌ترین ارگان‌های قانونی در زمینه‌ی تصمیم‌گیری راجع به برنامه مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد هستند، نظر نهایی خود راجع به آن را اعلام نکرده‌اند. به گزارش رسانه‌ی Dealreporter تحقیقات کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) هم‌اکنون در مرحله‌ی بررسی کارکنان قرار دارد. انتظار می‌رود پرونده در هفته‌های آتی به دفتر رقابت این سازمان تنظیم مقررات آمریکایی برسد تا مأموران عالی‌رتبه معامله‌ی عظیم اکتیویژن بلیزارد را بررسی کنند.

به‌گفته‌ی منابع این رسانه، کارکنان FTC به‌شدت نگران این ادغام ۶۸.۷ میلیارد دلاری هستند و این سازمان با شرکت‌های مخالف این معامله از جمله سونی و گوگل در تماس بوده است.

طبق گزارشی که در ماه آوریل منتشر شده بود، تحقیقات FTC روی این معامله بر اطلاعات کاربری مصرف‌کنندگان که در اختیار هر دو شرکت آمریکایی است و تأثیر احتمالی تکمیل این خرید بر بازار کار تمرکز دارد. این گزارش به مواردی مانند تأثیر تکمیل این قرارداد بر موقعیت شغلی افرادی که اکتیویژن را به آزار و اذیت و تبعیض نژادی محکوم کرده‌اند و تأثیر احتمالی این معامله بر رقابت‌های حوزه‌ی متاورس نیز اشاره داشت.

به‌دلیل افزایش چشمگیر معاملات ادغام و خرید مالکیت‌ها در صنعت گیم، سازمان‌های تنظیم رقابت در سراسر جهان به‌صورت موشکافانه مشغول بررسی این معامله‌ی عظیم از نظر قوانین رقابت عادلانه هستند.

ادغام مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد | Xbox & Activision Blizzard

سازمان رقابت و بازار (CMA) بریتانیا ۱ مارس ۲۰۲۳ (۱۰ اسفند ۱۴۰۱) را به‌عنوان تاریخ اعلام نتایج فاز دوم تحقیقات خود درباره‌ی تلاش شرکت Microsoft برای خرید اکتیویژن بلیزارد اعلام کرده است.

این سازمان بیان کرده بود که مالکیت مجموعه بازی Call of Duty توسط مایکروسافت می‌تواند توانایی رقابت پلی استیشن را به شکل قابل‌ملاحظه‌ای تضعیف کند و درنهایت فاز دوم تحقیقات CMA به‌منظور بررسی موشکافانه اثرات این معامله بر کاهش رقابت در بازار تأیید شد.

مایکروسافت جمعه‌ی گذشته اطلاعات و پیشنهادهای لازم درباره‌ی معامله‌ی اکتیویژن بلیزارد را در اختیار کمیته‌ی اروپایی قرار دادند. این کمیته‌ی نظارتی ۸ نوامبر (۱۷ آبان) را به‌عنوان تاریخ اعلام صلاحیت معامله و پایان تحقیقات یا وارد کردن آن به فاز دوم موشکافانه‌تر، مشخص کرده است. امکان دارد که کمیته بررسی اتحادیه اروپا نیز بررسی خود را مانند سازمان CMA بریتانیا وارد فاز دوم کند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده