نویسنده: فراز پاشایی
// جمعه, ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۱

ساخت نسخه واقعیت مجازی بازی Metal Gear Solid توسط طرفداران

طبق گفته حساب کاربری Vapor Cephalopod در توییتر، در آینده شاهد عرضه نسخه واقعیت مجازی بازی متال گیر سالید خواهیم بود. این اثر توسط طرفداران این بازی در دست ساخت است.

مدت زمان زیادی از عرضه آخرین نسخه سری بازی‌های متال گیر سالید گذشته است؛ مجموعه‌ای که با گیم‌پلی، شخصیت‌پردازی و روایت داستانی منحصر‌به‌فرد خود، تجربه بسیار لذت‌بخشی‌ را برای طرفداران بازی‌های داستان‌محور و سبک مخفی‌کاری رقم زد. همان‌طور که شما عزیزان احتمالا از آن مطلع هستید، در سال‌های اخیر شایعات زیادی مبنی بر عرضه ریمستر نسخه‌‌های مختلف این بازی توسط کونامی به گوش رسیده است. با این‌ حال باتوجه‌به اخبار جدید به نظر می‌رسد فقط شرکت کونامی به فکر بازگشت این سری بازی کلاسیک محبوب نیست.

در جریان جدیدترین اخبار بازی، طبق گفته وبسایت Time Extension و ویدیویی منتشرشده در حساب کاربری توییتر Vapor Cephalopod که به‌عنوان بنیان‌گذار یک جامعه بازسازی شناخته می‌شود، صاحب این اکانت قصد دارد تا بازی Metal Gear Solid را روی موتور Unreal Engine با کیفیت‌ بافت‌های بالاتر و قابلیت اجرا روی VR بازسازی کند. از شروع روند توسعه و طراحی نسخه نام‌‌برده چند سال می‌گذرد. ایده این پروژه ابتدا توسط تیمی متشکل از داوطلبان و در زمان عرضه بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در سال ۲۰۱۵ میلادی مطرح شد.

با‌این حال به نظر می‌رسد در روز‌های اخیر، پروسه تولید این نسخه با سرعت خوبی در حال طی شدن است و همین امر باعث شد تا حساب Vapor Cepholod پیشرفت پروژه را به‌صورت آنلاین به اشتراک بگذارد. در این ویدیو کوتاه ما یکی از راهروهای معروف نسخه اول را مشاهده‌ می‌کنیم که سالید اسنیک به‌عنوان شخصیت اصلی بازی پیش از نبرد با یکی از باس‌ها که نینجا سایبورگ نام دارد، چند جنازه را در آن مشاهده می‌کند. شما عزیزان در ادامه می‌توانید ویدیو منتشر‌شده‌ را مشاهده کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

طبق صحبت‌های Vapor Cepholod، هیدئو کوجیما خالق مجموعه متال گیر سالید در یکی از مصاحبه‌های خود در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا مایل به دیدن یک بازسازی جهان-باز از بازی متال گیر سالید است، اعلام کرد در صورتی که تیمی قادر به انجام این امر باشد، او علاقه‌مند است تا این اثر را تجربه کند. صحبت‌های هیدئو کوجیما باعث شده است تا انگیزه و کنجکاوی Vapor Cepholod برای کار روی پروژه بیشتر شود. شما در ادامه می‌توانید چند تصویر از این پروژه را مشاهده کنید.

همان‌طور که احتمالا اطلاع دارید، بازی Metal Gear Solid در گذشته برای کنسول گیم کیوب و با نام Metal Gear Solid: The Twin Snakes بازسازی شد. این بازی در سال ۲۰۰۴ میلادی روی کنسول گیم کیوب شرکت نینتندو در دسترس گیمرها قرار گرفت. اثر نام‌برده برخی از ویژگی‌های بسیار مثبت نسخه دوم این مجموعه را که با نام Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty شناخته می‌شود، با خود به همراه داشت؛ ویژگی‌هایی که می‌توان از آن‌ها به پنهان کردن دشمنان در قفسه‌ها، سکانس‌های اکشن اغراق‌آمیز و نورپردازی بهتر اشاره کرد. بااین حال Vapor Cephalopod قصد دارد بازسازی خود، بیشتر به نسخه اصلی بازی نخست وفادار باشد.

Vapor Cephalopod در صحبت‌های خود به بازسازی‌های قبلی این اثر اشاره کرد و تک‌تک بافت‌های بازی را نمادین به شمار آورد. تلاش توسعه‌دهندگان در راستای حفظ کوچک‌ترین جزئیات و ارائه آن‌ها با بالاترین کیفیت ممکن است. از طرف دیگر، با جست‌و‌جو بیشتر در حساب این شخص در توییتر متوجه می‌شویم که به وجود حالت دوربین سوم شخص نیز در این بازسازی اشاره شده است.

این بازی هنوز در حال گذراندن مراحل توسعه خود است و تاریخ انتشار دقیق آن مشخص نیست. بااین‌حال به احتمال بسیار بالا این اثر به‌صورت رایگان و برای کامپیوترهای شخصی منتشر خواهد شد.

نظر شما عزیزان چیست؟‌ چه خاطراتی از بازی Metal Gear Solid دارید؟ آیا نسخه‌ای از این مجموعه را تجربه کرده‌اید؟ دیدگاه‌ها و نظرات خود را با زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع timeextension
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده