// پنجشنبه, ۱۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۷

موافقت برزیل با خرید شرکت Activision Blizzard توسط مایکروسافت

دولت کشور برزیل به‌صورت رسمی اعلام کرد که هیچ مشکلی با خریداری شدن اکتیویژن بلیزارد توسط شرکت مایکروسافت ندارد.

برزیل یکی از کشورهای دنیا است که از چند ماه قبل مشغول بررسی پرونده‌ی خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت بود. حالا در جدیدترین اخبار بازی، شورا اجرایی دفاع اقتصادی (CADE) به‌عنوان هیئت رسمی کشور برزیل که وظیفه‌ی بررسی چنین پرونده‌هایی را بر عهده دارد، به شکل رسمی اعلام کرد که به‌صورت کامل و بدون اعمال محدودیت با خرید اکتیویژن بلیزارد توسط شرکت Microsoft موافق است.

در بخشی از توضیحات ارائه‌شده از سوی برزیل می‌خوانیم: «باتوجه‌به محبوبیت فراوان Call of Duty منطقی است که فکر کنیم اگر بازی‌های اکتیویژن بلیزارد دیگر برای کنسول‌های سونی عرضه نشوند، احتمال مهاجرت کاربرهای پلی استیشن به ایکس باکس یا کامپیوتر برای دسترسی به بازی‌های مجموعه وجود دارد.

همچنین منطقی است که تصور کنیم در صورت انحصاری شدن بازی‌های بعدی کال آو دیوتی برای اکوسیستم مایکروسافت، بازیکن‌های وفادار به برند پلی استیشن می‌توانند به‌سادگی این مجموعه را کنار بگذارند و توجه خود را معطوف بازی‌های دیگر موجود روی کنسول محبوب خود کنند».

این شورا می‌گوید که احتمال دارد مایکروسافت، عرضه‌ی انحصاری بازی‌های شرکت اکتیویژن بلیزارد را برای خود به‌عنوان استراتژی سودآور انتخاب کند. CADE باور دارد که «حتی اگر تصمیم‌گیری در این مسیر منجر به قربانی کردن بخشی از فروش، کاربرها و حتی محبوبیت کال آو دیوتی شود»، امکان دارد مایکروسافت به سراغ رویکرد نام‌برده برود. شورا اجرایی دفاع اقتصادی کشور برزیل توضیح می‌دهد:

«دلیل [امکان انتخاب استراتژی عرضه‌ی انحصاری بازی‌های اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت] این است که در تئوری، چنین رویکردی می‌تواند به رشد فروش ایکس باکس، گسترش تعداد مشترک‌های گیم پس و تقویت تاثیرگذاری شبکه روی اکوسیستم مایکروسافت کمک کند؛ برای جبران هرگونه ضرر کوتاه‌مدت در درآمد فروش بازی‌ها».

لوگوی مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد

تیم قانونی دولت رسمی کشور برزیل با اشاره به جایگاه محصولات انحصاری در رقابت کنسول‌ها می‌گوید: «بازی‌های انحصاری، یک استاندارد برای رقابت مایکروسافت و بخش سرگرمی تعاملی شرکت سونی (SIE) هستند. بااین‌حال هیچ شرکتی تا امروز یک بازی انحصاری را نساخته است و نخریده است که به شکل قاطعانه تعادل را به نفع یک کنسول تغییر دهد. زیرا بازی‌های انحصاری اختصاصی از محبوبیت کمتری برخوردار هستند و در مقایسه با بازی‌های AAA ترد-پارتی که روی پلی استیشن و ایکس باکس در دسترس قرار گرفته‌اند، درآمد کمتری را به ارمغان می‌آورند».

بیانیه رسمی CADE به این شکل به سمت نتیجه‌گیری می‌رود: «همان‌طور که مشاهده شده است، نینتندو اکنون برای رقابت در بازار به هیچ محتوایی از شرکت Activision Blizzard تکیه نمی‌کند. سونی به نوبه خود مواردی همچون قدرت یک برند جهانی برای بیشتر از ۲۰ سال، تجربه‌ی فراوان در این بخش، بزرگ‌ترین جامعه کاربری، بیشترین تعداد کنسول‌های موجود [در خانه‌های گیمرها]، کاتالوگ قدرتمند بازی‌های انحصاری، شراکت با چند ناشر و مشتری‌های وفادار به برند را دارد. این موارد باید به حفظ توانایی رقابت پلی استیشن در آینده کمک کند؛ حتی در صورتی که [پلی استیشن] دیگر به آثار اکتیویژن بلیزارد دسترسی نداشته باشد».

خریداری اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت

شورا اجرایی دفاع اقتصادی (CADE) توضیح داد: «مهم است که تاکید کنیم هدف اصلی فعالیت‌های CADE محافظت از رقابت در جهت افزایش خوش‌بختی مشتری‌های برزیلی است؛ نه دفاع از منافع خاص هیچ‌کدام از رقبا. تشخیص داده شده است که امکان دارد بخشی از جامعه کاربرهای کنسول‌های پلی استیشن سونی در صورت انحصاری شدن بازی‌های اکتیویژن بلیزارد و مخصوصا کال آو دیوتی برای اکوسیستم مایکروسافت، تصمیم به مهاجرت به ایکس باکس بگیرند. بااین‌حال تیم نظارت عمومی/Cade باور ندارد که در نگاه کلی، چنین احتمالی به خودی خود یک ریسک برای رقابت در بازار کنسول به شمار می‌آید».

عربستان سعودی و برزیل کشورهایی هستند که تا امروز موافقت کامل خود با خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را اعلام کرده‌اند.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده