// پنجشنبه, ۱۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۱

اعلام تاریخ پایان تحقیقات بریتانیا راجع به خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت

سازمان رقابت و بازار (CMA) بریتانیا ۱ مارس ۲۰۲۳ (۱۰ اسفند ۱۴۰۱) را به‌عنوان تاریخ اعلام نتایج فاز دوم تحقیقات خود راجع به تلاش مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد اعلام کرد.

حدودا سه هفته پیش بود که سازمان رقابت و بازار (CMA) بریتانیا اعلام کرد معامله ۶۸.۷ میلیارد دلاری بین اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت به‌دلیل تعدادی از قوانین آنتی تراست (رقابت عادلانه) وارد فاز دوم تحقیقات موشکافانه می‌شود.

این سازمان بیان کرده بود که مالکیت مجموعه بازی Call of Duty توسط مایکروسافت می‌تواند توانایی رقابت پلی استیشن را به شکل قابل‌ملاحظه‌ای تضعیف کند. فاز دوم تحقیقات CMA در پنلی مستقل به‌منظور بررسی موشکافانه اثرات این معامله بر کاهش رقابت در بازار تأیید شد.

اگر کمیته‌ی تحقیقات به این نتیجه برسد که تکمیل این معامله‌ی عظیم موجب نقض قوانین رقابت عادلانه می‌شود، باید تصمیمی مبنی بر رفع، پیشگیری یا بهتر کردن شرایط این معامله به‌منظور جلوگیری از کاهش رقابت توسط این سازمان یا دیگر سازمان‌ها اتخاذ شود.

اگر اقدام مدنظر CMA به‌منظور عدم کاهش رقابت در بازار انجام نشود، این سازمان بریتانیایی صلاحیت کامل در جلوگیری از تکمیل ادغام و مالکیت را در اختیار دارد.

خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت

سازمان CMA، سه‌شنبه‌ی این هفته جدول خط زمانی منتشر کرد که فرایند تحقیقات معامله‌ی مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد را در فاز دوم نشان می‌دهد.

این سازمان تا ماه ژانویه ۲۰۲۳ (دی و بهمن ۱۴۰۱) پس از جمع‌آوری اطلاعات، تکمیل پرسش‌نامه‌ها و ملاقات با سایر گروه‌ها و طرفین مرتبط در طول ماه‌های آینده آن‌ها را در جریان یافته‌های موقت خود قرار می‌دهد و در صورت، لزوم اقدامات و تغییرات لازم را ارائه خواهد داد.

مهلت پایانی تمامی طرفین برای پاسخ دادن و انجام اقدامات لازم، ماه فوریه‌ی سال آینده است که پیش از انتشار گزارش‌های نهایی CMA در تاریخ ۱ مارس (۱۰ اسفند ۱۴۰۱) خواهد بود.

به‌دلیل افزایش بی‌سابقه‌ی تعداد ادغام‌ها و خرید مالکیت‌ها در صنعت گیم، سازمان‌های تنظیم رقابت در سراسر جهان با دقت بالایی مشغول بررسی این معامله‌ی عظیم از نظر قوانین رقابت عادلانه هستند.

ردموندی‌ها هفته‌ی گذشته اطلاعات و پیشنهادهای لازم درباره‌ی معامله‌ی اکتیویژن بلیزارد را در اختیار کمیته‌ی اروپایی قرار دادند. این کمیته‌ی نظارتی نیز ۸ نوامبر (۱۷ آبان) را به‌عنوان تاریخ اعلام صلاحیت معامله و پایان تحقیقات یا وارد کردن آن به فاز دوم موشکافانه‌تر، اعلام کرده است. امکان دارد که کمیته بررسی اتحادیه اروپا نیز بررسی خود را مانند CMA وارد فاز دوم کند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده