// شنبه, ۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۷

تشکیل پرونده خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت در اداره تنظیم رقابت اتحادیه اروپا

شرکت مایکروسافت به‌صورت رسمی در اداره تنظیم رقابت اروپا برای خرید اکتیویژن بلیزارد پرونده‌ای تشکیل داده است تا بررسی آن توسط اتحادیه اروپا آغاز شود.

دیروز، جمعه اداره تنظیم رقابت اروپا تایید کرد که برای پرونده خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت ضرب‌الاجلی در تاریخ ۱۷ آبان (۸ نوامبر) تنظیم کرده است تا این معامله ۶۸.۷ میلیارد دلاری را تایید کند یا فاز دوم تحقیقات را که گسترده‌تر است، آغاز کند. در هفته‌های پیش‌رو کمیسیون اروپایی این خرید را در فاز اول بررسی خواهد کرد.

هدف این است که تصمیم گرفته شود آیا این ادغام باعث کاهش شدید رقابت دربازار می‌شود یا این‌طور نیست. اتحادیه اروپا مثلا در قراردادهای مختلف بررسی می‌کند که آیا در صورت تکمیل خرید شرکت A توسط شرکت B شاهد ایجاد شرکت‌های مسلط بر بازار خواهیم بود که احتمال دارد قیمت را برای مشتریان افزایش دهند یا خیر. اگر پس از بررسی هنوز محل نگرانی وجود داشته باشد، این کمیسیون فاز دوم مرور را آغاز خواهد کرد که تحلیل عمیق‌تری از تاثیر این ادغام روی رقابت است.

به‌گزارش Financial Times درهمین ماه، تنظیم‌کنندگان و دیگر افراد درگیر در ادغام مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد انتظار دارند تحقیقات اداره اروپایی طولانی باشد. یک منبع از بروکسل، پایتخت بلژیک که با این معامله آشنا است، گفته است: «یک معامله بزرگ و سخت است. نیاز به تحقیقات گسترده دارد».

لوگوی مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد

فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس گفته مایکروسافت متعهد است تا مجموعه Call of Duty را برای سال‌های بیشتری از قرارداد کنونی بین سونی و اکتیویژن، برای پلتفرم‌های پلی استیشن عرضه کند. به‌نظر قرارداد کنونی بین سونی و اکتیویژن بازی‌های Modern Warfare 2 و Warzone 2 و بازی جدید Black Ops از تری‌آرک را که انتظار می‌رود درسال ۲۰۲۴ عرضه شود، پوشش می‌دهد. حداقل سه سال بعد از آن هم کال آو دیوتی برای پلی استیشن منتشر می‌شود.

جیم رایان، مدیرعامل شرکت سرگرمی تعاملی سونی که ظاهرا به‌دنبال دسترسی‌به آثار Call of Duty به‌صورت یکسان (از نظر محتوا) و تا ابد است، دراین‌مورد جواب داده بود پیشنهاد مایکروسافت برای نگه داشتن این سری روی پلی استیشن از جنبه‌های متعددی کافی نیست.

این معامله توسط ادارات تنظیم‌کننده رقابت درسراسر جهان به‌خاطر نگرانی‌های ضدانحصاری در زمان افزایش ادغام‌ها در صنعت گیمینگ، درحال بررسی است. اندکی قبل سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) تایید کرد که بررسی خود از این معامله به‌خاطر وجود چند نگرانی وارد فاز دوم شده است. این سازمان نگران است تکمیل این ادغام در قابلیت سونی برای رقابت تأثیرگذار باشد. زیرا مایکروسافت را تبدیل به مالک مجموعه بازی Call of Duty خواهد کرد.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده