// پنجشنبه, ۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۲

ساخت ریمیک Dead Space به‌صورت تک سکانسی

در ریمیک بازی Dead Space هیچ‌گاه دوربین بازی قطع نمی‌شود، مگر بازیکن بمیرد و بازی به‌صورت تک‌سکانسی ساخته شده است.

استودیو موتیو به‌تازگی اطلاعاتی جدیدی از ریمیک Dead Space را منتشر کرده است. در نوشته جدیدی در وبسایت EA به‌نام Inside Dead Space، فیلیپ دوشارمه، تهیه‌کننده ارشد بازی و رومن کامپُس-اوریولا، کارگردان خلاق بازی درمورد روند توسعه آن صحبت کرده‌اند.

این دو می‌گویند اطلاعات Lore ادامه‌ این سری و کمیک‌های آن به ریمیک اضافه شده است. همچنین لایه جدیدی از مراحل فرعی داستانی برای کاراکترهای فرعی مثل نیکول افزوده شده است. رومن درادامه گفت که همه‌ جنبه‌های بازی، از انیمیشن‌ها، تکسچرها و افکت‌ها تا رفتار دشمنان در موتور فراست‌بایت دوباره ساخته شده‌اند. درکنار نداشتن صفحات بارگذاری، فیلیپ می‌گوید تمام بازی به‌صورت تک‌سکانس تجربه می‌شود.

«درواقع ما تمام بازی را به‌شکل تک‌سکانسی می‌سازیم. از لحظه شروع بازی تا پایان آن، هیچ کات دوربین یا صفحه بارگذاری وجود ندارد؛ مگر بمیرید. ایشیمورا حالا کاملا به‌هم‌پیوسته است؛ پس می‌توانید از نقطه آ به نقطه زِد بروید و تمام کشتی را تماشا کنید و دوباره به مکان‌هایی که تکمیل کرده‌اید، بازگردید تا مواردی را که از دست داده‌اید پیدا کنید و این موردی جدید است. حالا یک تجربه پیاپی است».

آیزاک کلارک جلوی در بسته در بازسازی بازی Dead Space

درمورد مکانیک zero-G، اکنون آزادی حرکت ۳۶۰ درجه‌ای بیشتری وجود دارد. رومن می‌گوید: «اینکه چگونه در zero-G حرکت می‌کنید موردی است که فکر کردیم می‌توانیم آن را درزمینه تجربه و غوطه‌وری ارتقا دهیم. پس الان آزادی ۳۶۰ درجه‌ای بیشتری وجود دارد. حالا وقتی Dead Space را تجربه می‌کنید، حس می‌کنید در فضا هستید. این هم به ما اجازه می‌دهد تا دوباره از برخی محتوای قدیمی بازدید کنیم و روش‌ها و راه‌های جدیدی برای رفت‌وآمد و محیط‌های جدید با چالش‌های جدید تجربه کنیم».

سیستم جدید قطع‌عضو هم به‌خوبی درحال پیاده‌سازی است. دیوید روبیلارد، کارگردان تکنیکی پروژه دراین‌باره اذعان دارد: «سیستم پوست‌کندن و قطع‌عضوی که الان داریم جالب است و موارد تقریبا زیادی به گیم‌پلی اضافه می‌کند و حالا حس استراتژیک‌تر و پویاتری دارد».

پوست و گوشت نکرومورف‌ها هنگام شلیک به آن‌ها جدا شده و استخوان‌های آن‌ها نمایان می‌شوند. رومن می‌گوید: «و بعد می‌توانید استخوان‌ها را جدا کنید و بعد اعضا را جدا می‌کند و عالی به‌نظر می‌رسد و به‌بازیکن درباره میزان آسیبی که وارد می‌کنند، بازخورد مستقیم می‌دهد». موارد زیادی درمورد افکت‌های حجمی، مثل مه درحال انجام است و «اینکه چگونه این قضیه با دیگر موارد گره می‌خورد: با سایه‌پردازی ما، با نورپردازی ما و با فیزیک ما. ما قبلا نمی‌توانستیم به مرحله کنونی برسیم».

درنهایت تیم سازنده می‌خواهد به تجربه اصلی وفادار باقی بماند؛ درعین اینکه موارد بیشتری به‌بازیکنان بدهد. رومن دراین‌مورد اظهارنظر دارد: «هدف این بود تا اگر قبلا طرفدار بازی بودید، حس کنید که درحال تجربه دوباره Dead Space برای بار اول هستید. اما ما این شانس را داریم تا به‌بازیکنانی که هرگز آن را تجربه نکردند تجربه نهایی اثر را ارائه دهیم؛ با بازی‌ای که تجربه کردنش، ظاهرش و به‌نظر اثری مدرن است».

ریمیک Dead Space درتاریخ ۷ بهمن امسال (۲۷ ژانویه ۲۰۲۳) برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده