نویسنده: هومن فلاحی
// پنجشنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۷

رونمایی از کنسول دستی Logitech G Cloud

لاجیتک به‌تازگی از کنسول بازی ابری Logitech G Cloud رونمایی کرده است که کاربران می‌توانند به تجربه بازی‌های روی سرویس‌های ابری بپردازند.

روز گذشته شرکت سازنده لوازم الکترونیکی لاجیتک از کنسول بازی ابری Logitech G Cloud رونمایی کرد. این کنسول دستی که ۲۹۹ دلار قیمت دارد، ترکیبی از بازی‌های اندروید و سرویس‌های ابری گیمینگ مانند انویدیا جی‌فورس ناو و Xbox Cloud Gaming را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

طبق اطلاعات منتشر شده، این دستگاه ۴۶۳ گرم وزن دارد و باتری تعبیه‌شده در آن، برای حدود ۱۲ ساعت بازی مداوم کافی خواهد بود. یک صفحه‌نمایش هفت اینچی لمسی ۶۰ هرتز با وضوح تصویر 1080p یا Full HD از دیگر مشخصات سخت‌افزاری این کنسول بازی هستند. پردازنده Snapdragon 720G کوالکام وظیفه‌های محاسباتی این دستگاه را برعهده خواهد داشت، البته اطلاعات از میزان رم و حافظه داخلی این دستگاه اعلام نشده است. Logitech G Cloud از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، USB C و بلوتوث ۵.۱ نیز بهره می‌برد.

مایکروسافت می‌گوید استفاده از دستگاه بازی لاجیتک جی کلاود، بهترین راه برای تجربه‌ی واقعی قدرت سرویس فناوری ابری استریم ایکس باکس خواهد بود. هنوز مشخص نیست که آیا این دستگاه به‌صورت نیتیو از دیگر سرویس‌های استریم بازی مانند گوگل استیدیا و آمازون لونا نیز پشتیبانی می‌کند یا خیر، اما اپلیکیشن رسمی هر دو سرویس Xbox Cloud Gaming و GeForce Now نیز روی این دستگاه از پیش نصب شده است. البته که کاربران نیاز به خرید جداگانه اشتراک این سرویس‌ها خواهند داشت، اما بازی فورتنایت به‌رایگان روی این کنسول دستی در اختیار بازیکنان خواهد بود. شما می‌توانید تریلر رونمایی این دستگاه بازی را از صفحه‌ی رسمی یوتیوب شرکت لاجیتک تماشا کنید.

مایکروسافت همچنین تایید می‌کند که این دستگاه از قابلیت ریموت پلی ایکس باکس و استیم لینک نیز پشتیبانی می‌کند، بنابراین کاربران می‌توانند حتی بازی‌هایی از کتابخانه‌ی خود که روی سرویس گیم پس قرار ندارند نیز به کمک این قابلیت استریم و بازی کنند.

لاجیتک همچنین تایید می‌کند این دستگاه برای اجرای بازی‌های سیستم‌عامل اندروید و فروشگاه گوگل پلی، نیازی به دسترسی به اینترنت ندارد و همچنین کاربران می‌توانند با نصب برنامه‌ی شبیه‌ساز کنسول‌های بازی رترو، بازی‌های این پلتفرم‌ها را به کمک کنترلر‌های تعبیه شده روی این کنسول که از ژیروسکوپ و فناوری هپتیک نیز بهره می‌برند، به‌راحتی تجربه کنند.

Logitech G Cloud در زمانی عرضه می‌شود که روزبه‌روز شاهد بهبود وضعیت عرضه عمومی کامپیوتر قابل حمل قدرتمند استیم دک شرکت ولو هستیم و از سوی دیگر قیمت اعلام شده این دستگاه تفاوت چندانی با قیمت نسخه غیراولد نینتندو سوییچ و سوییچ لایت ندارد. هرچند که احتمالا این دستگاه عملکرد مطلوبی در بازارهای گیمینگ شرق آسیا مانند چین و کره‌جنوبی خواهد داشت. همچنین هنوز تاریخ عرضه جهانی این دستکاه بازی اعلام نشده است، اما این دستگاه به‌صورت محدود از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) و با قیمت ۲۹۹ دلار در دسترس کاربران ایالات متحده و کانادا قرار می‌گیرد.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده