نویسنده: حسن اکرامی
// جمعه, ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۹

توسعه بازی Tekken 8 با آنریل انجین 5

به‌گفته‌ی سازندگان Tekken 8، این بازی روی آنریل انجین 5 توسعه می‌یابد.

شرکت بندای نامکو چند روز قبل در جریان رویداد State of Play شرکت سونی به‌صورت رسمی از بازی Tekken 8 رونمایی کرد. حال این شرکت ناشر، در جریان نمایشگاه توکیو گیم شو ۲۰۲۲ اطلاعات بیشتری از این بازی را منتشر کرده است. در همین راستا اخیرا کاتسوهیرو هارادا، تهیه‌کننده‌ی سری تکن در مصاحبه‌ای اعلام کرد که Tekken 8 با استفاده از آنریل انجین 5 در حال توسعه است که یک گام رو به جلو برای این سری به شمار می‌آید. هارادا در ادامه گفت که از این اتفاق هیجان‌زده است. چرا که در تجربه‌ی او، اگر بازی‌های سری Tekken عملکرد خوبی داشته باشند، می‌توانند مرزهای تکنولوژی و سخت‌افزار جدید را جابه‌جا کنند.

در ادامه هارادا در مورد پروژه‌های بندای نامکو در روزهای ابتدایی برنامه‌ریزی برای ساخت بازی صحبت کرد. به نظر می‌رسد همیشه استفاده از آخرین نسخه‌ی موتور محبوب شرکت اپیک گیمز که از زمان انتشار خود بازیکنان و توسعه‌دهندگان را تحت تاثیر قرار می‌دهند، در برنامه بوده است. هارادا در این‌باره گفت: «در دوران پلی‌ استیشن وان، اینکه یک بازی در چارچوب‌ها قرار گیرد و به مانند یک نمایش از فناوری جلوه دهد، تنها چیزی بود که واقعا مخاطبان را به سمت بازی سوق می‌داد.

ما احساس کردیم که بعد از این همه سال، این موضوع تغییر نکرده است؛ بنابراین ما تصمیم گرفتیم که با معیار گرافیکی بازی چه کنیم و بازی از نظر بصری چگونه باشد. فکر می‌کنم این موارد یکی از اولین موضوعاتی بودند که در ابتدای پروژه در مورد آن صحبت کردیم».

نظر شما درباره‌ی اخبار بازی چیست؟ آن را با ما در میان بگذارید.


منبع PSU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده