// دوشنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۷

رکوردشکنی درخشان بازی Splatoon 3 از نظر فروش طی سه روز اول در ژاپن

شرکت Nintendo اعلام کرد که بازی Splatoon 3 رکورد بزرگ‌ترین فروش افتتاحیه در ژاپن بین تمام بازی‌های نینتندو سوییچ تا امروز را به نام خود زد.

در جدیدترین اخبار بازی به‌صورت رسمی اعلام شد که اسپلاتون ۳ یک موفقیت عظیم را برای نینتندو به ارمغان آورد. شرکت Nintendo تایید کرد که ۳.۴۵ میلیون نسخه از بازی Splatoon 3 طی سه روز اول نخست عرضه‌ی آن در کشور ژاپن به فروش رسید. این آمار وقتی بیشتر قدرت خود را نشان می‌دهد که بدانید هیچ بازی دیگری تا امروز برای نینتندو سوییچ عرضه نشده است که طی سه روز نخست در ژاپن به فروشی بالاتر از فروش افتتاحیه اسپلاتون ۳ رسیده باشد؛ نه زلدا، نه ماریو و نه هیچ‌کدام از مجموعه‌های پرطرفدار دیگر نینتندو.

تازه Game Data Library پا را از خبر اعلام‌شده توسط خود شرکت نینتندو هم فراتر گذاشت و ادعا کرد که براساس بررسی‌های انجام‌شده، Splatoon 3 بزرگ‌ترین فروش افتتاحیه بین همه‌ی بازی‌های همه‌ی پلتفرم‌ها در کشور ژاپن را به نام خود زده است. پس به نظر می‌رسد که در تاریخ عرضه‌ی بازی‌های ویدیویی در ژاپن، فعلا هیچ ویدیوگیم دیگری را پیدا نمی‌کنیم که سه روز پس از انتشار در ژاپن به فروش فک‌انداز ۳.۴۵ میلیون نسخه‌ای رسیده باشد.

بازی Splatoon 3 نینتندو سوییچ و شهر وارونه

امکان دارد Splatoon 3 رکورد بزرگ‌ترین فروش افتتاحیه در تاریخ بازار ویدیوگیم کشور ژاپن روی هر پلتفرم تا امروز را به نام خود زده باشد

رکورددار قبلی «بزرگ‌ترین فروش افتتاحیه بازی پلتفرم نینتندو سوییچ در ژاپن»، Animal Crossing: New Horizons بود. حتی فروش افتتاحیه‌ی بازی‌های مجموعه‌ی پوکمون که محبوبیت بسیار زیادی در ژاپن دارد، به مراتب کمتر از اسپلاتون ۳ به نظر می‌رسد. Pokémon Legends: Arceus طی هفته نخست عرضه در ژاپن به فروش ۱.۴۲۵ میلیون نسخه‌ای دست پیدا کرد و فروش افتتاحیه Pokémon Brilliant Diamond and Shining Pearl حدود ۱.۳۹۶ میلیون نسخه بود.

فروش عجیب‌وغریب اسپلاتون ۳ نشان می‌دهد که سری بازی Splatoon توانست با گذر زمان به محبوبیت و معروفیت بسیار بیشتری دست پیدا کند. بازی Splatoon 2، محصول سال ۲۰۱۷ میلادی تازه در مارس ۲۰۲۲ توانست مجموع فروش خود در ژاپن را به ۴.۰۳ میلیون نسخه برساند؛ درحالی‌که بازی Splatoon 3 برای فروش ۳.۴۵ میلیون نسخه‌ای در ژاپن فقط به سه روز احتیاج داشت.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده