// شنبه, ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۱

عرضه رابط کاربری جدید ایکس‌ باکس در سال ۲۰۲۳

مایکروسافت قصد دارد تا در سال ۲۰۲۳ رابط کاربری جدید و بهبود یافته‌ای از صفحه‌ی اصلی ایکس باکس را دردسترس کاربران خود قرار دهد.

به‌تازگی، مایکروسافت شروع به آزمایش روی تغییرات جدید رابط کاربری ایکس باکس کرده است. در رابط کاربری جدید ایکس باکس شاهد تغییراتی در طراحی آن هستیم که به همین سبب کاربران می‌توانند راحت‌تر به بخش‌های مختلف مثل قسمت تنظیمات دسترسی پیدا کنند. تغییرات جدید در سال ۲۰۲۳ به‌صورت رسمی دردسترس تمامی دارندگان این کنسول قرار می‌گیرد. تا زمان عرضه مایکروسافت چندین آزمایش روی این رابط کاربری جدید انجام می‌دهد تا کاربران بتوانند با کمترین مشکل به تجربه‌ی کار با UI جدید ایکس باکس بپردازند.

آیوی کریسلو، مدیر محصولات ارشد ایکس باکس که در بخش تجربه‌ی کاربری فعالیت می‌کند، در این رابطه گفت:

«ما می‌دانیم که صفحه‌ی خانه ایکس باکس [یا صفحه‌ی اصلی]، مکانی است که بسیاری از گیمرها زمان زیادی را در آن می‌گذرانند و دارای یک فضای کاملا شخصی است. همینطور می‌دانیم که همیشه باید در حال یادگیری این موضوع باشیم که چگونه می‌توان [رابط کاربری] بهتری ساخت درحالی‌که تجربه‌ی آن آشنا و سریع باقی بماند. بااین‌حال، ما یک سری آزمایش مختلف را برای چند ماه آینده شروع کردیم تا متوجه شویم که چگونه می‌توانیم یک تجربه‌ی شخصی‌سازی شده‌تر به کاربران ارائه و به درخواست‌های متعدد آن‌ها رسیدگی کنیم.»

کریسلو در پایان مصاحبه‌ی خودش بار دیگر اعلام کرد که آن‌ها قصد دارند تا بهترین تجربه‌ی ممکن را به کاربران خودشان ارائه کنند.

تصویر رابط کاربری جدید صفحه‌ی اصلی ایکس باکس

تصویر منتشر شده از رابط کاربری جدید صفحه‌ی اصلی ایکس باکس

در نگاه اول به تصاویر منتشر شده از رابط کاربری جدید ایکس باکس، به سرعت به یاد رابط کاربری اپلیکیشن Xbox TV خواهید افتاد. در UI جدید صفحه‌ی خانه ایکس باکس، قسمت جدیدی تحت عنوان «Jump Back In» اضافه شده است. در این قسمت، کاربران می‌توانند به برنامه و بازی‌هایی که اخیرا تجربه کردند، دسترسی داشته باشند. قسمت جست‌وجو و تنظیمات هم به گوشه‌ی قسمت بالای صفحه اضافه شده است. بااین‌حال، تبلیغات همچنان در صفحه‌ی اصلی رابط کاربری وجود دارد که این موضوع می‌تواند باعث ناراحتی بسیاری از کاربران شود.

تصویر رابط کاربری برنامه Xbox TV

نمایی از رابط کاربری برنامه‌ی Xbox TV

همچنین، بعد از اسکرول کردن صفحه می‌توانید شاهد پیشنهاد یک سری بازی و دسته‌بندی مختلف باشید. این پیشنهاد‌ها براساس بازی‌هایی که اخیرا به تجربه‌ی آن‌ها پرداختید، برای شما به نمایش در خواهند آمد. با این تفاسیر به نظر می‌رسد که طراحی این بخش، هنوز جای کار زیادی داشته باشد.

کاربران ایکس باکس، چندین ماه است که در حال درخواست طراحی مجدد UI صفحه‌ی اصلی ایکس باکس هستند. آن‌ها پیشنهاد کردند که در رابط کاربری جدید، تمرکز روی نمایش والپیپرهای متحرک بیشتر، حذف تبلیغات و همچنین امکان شخصی‌سازی بیشتر باشد. براساس تصاویر منتشر شده، هنوز شاهد اعمال تمامی این تغییرات نیستیم. بااین‌حال، چندین ماه تا زمان انتشار رابط کاربری جدید ایکس باکس باقی مانده و می‌توان انتظار تحولات بیشتری در صفحه‌ی اصلی این کنسول را داشت.

براساس اعلام مایکروسافت، تسترها از امروز می‌توانند به این رابط کاربری دسترسی داشته باشند.


منبع The Verge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده