نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۴

مالکیت Tomb Raider و Legacy of Kain در اختیار کریستال داینامیکس قرار گرفت

استودیوی کریستال داینامیکس که اخیراً به زیرمجموعه‌ی گروه امبریسر اضافه شده، از انتقال مالکیت مجموعه بازی‌های Tomb Raider و Legacy of Kain به این تیم خبر داد.

بعد از نهایی شدن خرید استودیوهای غربی اسکوئر انیکس که شامل کریستال داینامیکس و ایداس مونترال توسط گروه امبریسر، مالکیت مجموعه‌هایی مانند Tomb Raider،Deus Ex و Legacy of Kain نیز به این شرکت سوئدی رسید. حالا کریستال داینامیکس اعلام کرده که کنترل آی‌پی Tomb Raider و Legacy of Kain را به همراه چند مجموعه دیگر به‌دست گرفته است. بعد از انتقال مالکیت این تیم از زیرمجموعه اسکوئر انیکس به گروه امبریسر، چنین اتفاقی اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسید. 

والپیپر جذاب بازی Legacy of Kain Soul Reaver اسکوئر انیکس

اما با ورود بازی جدید Tomb Raider به فرایند توسعه در این استودیو، دیگر مشکل حقوقی خاصی متوجه آن‌ها نخواهد بود. در متن وبسایت رسمی Crystal Dynamics نوشته شده: «به‌دنبال تغییرات صورت گرفته، کریستال داینامیکس و سایر دارایی‌های وابسته به آن، هم‌اکنون مالک این بازی‌ها محسوب شده و کنترل گیم‌پلی و سایر داده‌های مرتبط با آن را در دست خواهد داشت.»

اختیار ریمستر و ریمیک بازی‌های قبلی Tomb Raider نیز شامل این مالکیت شده و همین موضوع در خصوص بازی‌های قدیمی Deus Ex نیز به‌طور کلی صدق می‌کند. بعید است که کریستال داینامیکس تا چند سال دیگر آماده نمایش بازی توم ریدر جدید باشد، اما می‌دانیم این تیم مشغول ساخت بازی جدید Tomb Raider با استفاده از موتور گرافیکی آنریل انجین 5 است.


منبع pushsquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده