نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۰

تعطیلی آپارات گیم از تاریخ جمعه ۱۸ شهریور

با توجه به اعلام مدیرعامل هلدینگ صبا ایده، سرویس آپارات گیم قرار است جمعه این هفته برای همیشه به فعالیت خود پایان بدهد. 

استریم بازی‌های ویدیویی، فعالیتی محبوب و پرطرفدار برای گیمر‌ها و استریمر‌ها است و علاوه بر اینکه به راهی برای کسب درآمد از طریق بازی کردن و به‌اشتراک‌گذاری آن با کاربران تبدیل شده، افراد زیادی هم به شکل یک سرگرمی آن را دنبال و تجربه بازی‌های مورد‌علاقه‌شان از طریق استریمر‌های محبوب خود را تماشا می‌کنند. پس از مشکلاتی که در چند وقت اخیر برای توییچ در داخل کشور به‌وجود آمد، حال مشخص شده که سرویس آپارات گیم هم قرار است به‌زودی تعطیل شود. 

در این رابطه محمدجواد شکوری مقدم، مدیرعامل هلدینگ صبا ایده (مالک آپارات)، با انتشار ویدیویی اعلام کرد که به دلیل برخی مشکلات موجود برای ادامه راه این سرویس، آپارات گیم قرار است از روز جمعه ۱۸ شهریور برای همیشه خاموش و غیرفعال شود. شکوری مقدم برخی موانع موجود در راه استفاده از این سرویس‌ها و قانون‌گذاری‌ها را دلیل چنین تصمیمی عنوان و اعلام کرده که غیرفعال کردن این سرویس، برخلاف میل باطنی آن‌ها است ولی با‌توجه به شرایط، مجبور به اتخاذ چنین تصمیمی هستند. 

سرویس آپارات گیم از سال ۱۳۹۶ آغاز به کار کرد و در یک سال گذشته، ۷۱ هزار گیم استریمر منحصربه‌فرد در آن برای ۲.۴ میلیون مخاطب این سرویس، به تولید محتوا پرداختند. شکوری مقدم خاطر همچنین اشاره کرد که تمام محتوای کاربران این سرویس در کانال آن‌ها حفظ خواهد شد و تمامی پرداختی‌ها بابت اشتراک و روبی، تا آخر شهریور ماه به طور دقیق بازپرداخت خواهد شد. 

شکوری مقدم همچنین اشاره کرد که سرویس آپارات گیم تا انتهای سال میلادی جاری یک ماژول از یک پورتال گیم عربی خواهد شد و با اینکه برند جدایی نخواهد داشت اما همچنان به توسعه‌اش ادامه خواهد داد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده