نویسنده: حسن اکرامی
// دوشنبه, ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۶

احتمال جدایی سازندگان Perfect Dark به علت مشکلات مدیریتی

گزارش‌های جدید مشکلات مدیریتی و فرهنگ کاری را عامل جدایی برخی سازندگان ریبوت Perfect Dark از استودیوی The Initiative می‌دانند.

به نظر می‌رسد با گذشت زمان اطلاعات بیشتری از دلیل جدایی بخشی از اعضای استودیوی The Initiative که در حال حاضر با همکاری کریستال داینامیکس روند توسعه‌ی ریبوت Perfect Dark را در دست دارد، منتشر می‌شود. گزارش‌ها نشان می‌دهند که پس از خروج دن نوبرگر که کارگردانی این پروژه را بر عهده داشت، برخی از توسعه‌دهندگان دیگر نیز استودیوی The Initiative را ترک کرده‌اند. ظاهرا دلیل این کناره‌گیری‌ها به‌دلیل اختلاف نظر‌ با ساختار استودیو بوده است.

طبق گفته‌ی جز کوردن از Windows Central، گروهی از سازندگان ریبوت Perfect Dark می‌خواستند افراد بیشتری را استخدام کنند و بخش دیگر به کوچک ماندن تیم توسعه اصرار داشتند تا بتوانند بازی‌های مستقل با کیفیت بالا بسازند. درنهایت کسانی در The Initiative باقی مانده بودند نسبت به گزینه‌ی اول رضایت داشتند و پس از آن همه‌چیز خوب به نظر می‌رسید.

لوگو استودیوی The Initiative

البته در گزارش دیگری اندی رابینسون از وب‌سایت VGC فاش کرد که سیل خروجی‌های The Initiative نشانه‌ی بروز یک مشکل اساسی است. رابینسون پس از صحبت با بسیاری از کارمندان فعلی و سابق The Initiative گفت که ایجاد یک استودیوی چندقطبی مشکلی ایجاد نکرده است؛ زیرا تمایل مشارکت با یک توسعه‌دهنده‌ی با تجربه همیشه وجود داشته است. در عوض مشخص شد که بسیاری از کارکنان با مدیریت این استودیو مشکل داشته‌اند.

اندی رابینسون در ادامه نوشت: «من معتقدم به‌دست گرفتن مدیریت پروژه توسط کریستال داینامیکس اقدامی مثبت خواهد بود و تا حدی دلیل آن می‌تواند به حضور تیم قدیمی دارل گالاگر در این استودیو مربوط باشد. بااین‌حال تعدادی از پیام‌هایی که من دریافت کرده‌ام نشان می‌دهند که قطعاً مسائل مربوط‌به فرهنگ کاری نیز در آن‌جا وجود داشته است.» رابینسون همچنین گفت که تعداد کمی از کارکنان، مدیریت ایکس باکس را مقصر می‌دانند و پیام‌ها نشان می‌دهند که بسیاری از سازندگان ارشد The Initiative به دیگر استودیوهای ایکس باکس منتقل شده‌اند.

نمایی از شخصیت اصلی بازی Perfect Dark

اینکه مشکلات مربوط‌به فرهنگ کاری در استودیوی The Initiative چه بوده‌اند، هنوز مشخص نشده است. در گزارش‌هایی که در ماه مارس گذشته منتشر شده‌اند، به مدیریت پروژه‌ی ریبوت Perfect Dark توسط کریستال داینامیکس اشاره شده بود. اینکه چگونه این موضوع ممکن است منجر به مشکلات مدیریت The Initiative شود نیز مشخص نیست اما ظاهرا این مسائل بزرگتر از چیزی هستند که اخیرا مت بوتی، رئیس استودیوهای ایکس باکس به آن اشاره کرده است.

ریبوت Perfect Dark برای عرضه روی ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و پی سی در حال توسعه است.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده