نویسنده: حسن اکرامی
// دوشنبه, ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۴

شرکت Valve چند بازی در حال ساخت دارد

با اعلام گرگ کومر از ولو، این شرکت توسعه‌دهنده هم‌اکنون در حال ساخت چند بازی است.

شرکت ولو در یک دهه‌ی گذشته فعالیت کمی در زمینه‌ی توسعه‌ی بازی‌ها داشته است و بسیاری از طرفدارها نسبت به ساخت بازی‌های جدید توسط ولو ناامید بودند. بااین‌حال این شرکت پس از مدت‌ها غیبت در زمینه‌ی عرضه‌ی ویدیوگیم‌های خود، بازی واقعیت مجازی Half-Life: Alyx را منتشر کرد که بار دیگر توانایی‌های این شرکت در ساخت یک اثر باکیفیت را نشان داد. حال باتوجه‌به انتشار کامپیوتر دستی استیم دک و برنامه شرکت ولو برای عرضه‌ی نسخه‌ی نسل بعدی این پلتفرم که بارها به آن اشاره کرده است، به نظر می‌رسد چند بازی جدید توسط ولو در حال ساخت باشد.

در همین راستا به‌تازگی گرگ کومر از شرکت ولو در مصاحبه‌ی اخیر خود با فامیتسو گفت که در زمینه‌ی ساخت بازی جدید، چیزی برای نگرانی وجود ندارد. وی در ادامه توضیح داد که توسعه‌ی بازی‌ها هنوز برای این شرکت بسیار مهم است و در ادامه تایید کرد که بازی‌های زیادی توسط ولو در حال ساخت هستند که درصد بالایی از کارمندهای این شرکت در توسعه‌ی این پروژه‌ها مشارکت دارند: «Valve بازی‌های زیادی را در دست توسعه دارد. ما به انتشار بازی‌ها ادامه خواهیم داد. توسعه‌ی بازی برای Valve بسیار مهم است. من آمار دقیق را نمی‌دانم، اما درصد کارمندانی که در توسعه بازی‌ها نقش دارند، بالا است. افراد زیادی درگیر این پروژه‌ها هستند».

شخصیت الیکس در بازی Half Life Alyx مشغول کار با تکنولوژی های آینده نگرانه

با اینکه کومر در مورد پروژه‌های در حال ساخت شرکت ولو هیچ جزئیاتی را منتشر نکرد، اما گفت که این سازنده برنامه‌های زیادی برای دنیای Half-Life بعد از نسخه‌ی واقعیت-مجازی Alyx دارد. وی در این‌باره افزود: «ما این دنیا را دوست داریم و می‌خواهیم به کاوش در جهان Half-Life ادامه دهیم. اگر بخواهم کوتاه پاسخ دهم، بازی Half-Life: Alyx نشانه‌ی این است که ولو چیزهای بیشتری در مورد این دنیا برای ارائه دارد».

این اولین‌بار نیست که ما این مطالب را از سوی ولو می‌شنویم. مدتی قبل از انتشار بازی Half-Life: Alyx، این سازنده اعلام کرد که به‌دنبال توسعه‌ی بازی‌های بیشتری از این سری است. بازی واقعیت مجازی Half-Life: Alyx ظاهرا پایان‌دهنده‌ی این سری نخواهد بود و نوید بازگشت شرکت ولو به دنیای Half-Life را می‌دهد.

دو ربات بازی Portal 2 در کنار یکدیگر

در ادامه کومر گفت که ولو تمایل دارد نسخه‌های بیشتری از سری Portal را در آینده بسازد؛ چرا که این مجموعه لایق کاوش و توجه بیشتر است. او افزود: «در حال حاضر جزئیاتی برای اعلام ندارم، اما علاقه‌مندم روزی نسخه‌ی جدیدی از Portal را بسازم». پیش از این نیز اریک ولپاو، نویسنده‌ی هر دو نسخه‌ی Portal از شرکت ولو خواسته بود که برای توسعه‌ی نسخه‌ی بعدی این سری چراغ سبز نشان دهد.

در گذشته اطلاعاتی فاش شدند که نشان می‌دادند شرکت ولو ساخت Half-Life 3 را در برنامه ندارد و در عوض برای تقویت استیم دک، در حال ساخت یک بازی شوتر اول شخص و کوآپ به نام Citadel است. کمی بعد از انتشار این اطلاعات، شرکت ولو آن‌ها را رد کرد و گفت که طرفداران هر اطلاعاتی از پروژه‌های آینده‌ی را فقط از سوی خود ولو خواهند شنید.

نظر شما درباره‌ی این اخبار چیست؟ آن را با ما و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده