نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰

اختلال در دسترسی به پلتفرم استیم در ایران [بروزرسانی]

از ساعاتی پیش دسترسی به پلتفرم استیم در داخل کشور دچار مشکل شده است. 

بروزرسانی ساعت ۲۳:۲۰ تاریخ ۱۳ شهریور: با توجه به بررسی‌های زومجی، به‌نظر می‌رسد که اختلال به‌وجود آمده رفع شده و می‌توان بدون نیاز به تغییر آی‌پی به امکان استیم دسترسی داشت.

متن اصلی خبر: استیم به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های عرضه دیجیتالی بازی‌های ویدیویی، یکی از اصلی‌ترین پلتفرم‌ها برای تجربه بازی‌های کامپیوتر است که کاربران زیادی در داخل کشور هم از طریق آن اقدام به خرید و تجربه بازی‌های پی سی می‌کنند و به‌لطف ویژگی‌هایی چون قیمت نسبتا کم‌تر بازی‌ها در برخی از ریجن‌های استیم، امکان خرید بازی با قیمت پایین‌تر از آن وجود دارد. 

با این حال از ساعاتی پیش، شاهد اختلال در دسترسی به این پلتفرم از داخل کشور هستیم؛ به این صورت که کاربران زیادی امکان دسترسی به بخش‌هایی چون فروشگاه استیم را ندارند و سایت استیم هم از دسترس خارج شده است. هنوز مشخص نیست که این مشکل از داخل کشور رخ داده یا دلیل دیگری دارد و در بررسی‌های زومجی هم فقط از طریق تغییر آی‌پی امکان دسترسی به تمام امکانات استیم وجود دارد. 

پلتفرم استیم در حالی امروز با مشکل مواجه شده که از چند وقت پیش پلتفرم محبوب توییچ هم در ایران از دسترس خارج شد و همین نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد که شاید استیم هم به سرنوشت مشابهی دچار شود. در صورتی که بتوانیم جزییات بیش‌تری در مورد علت این مشکل به‌دست بیاوریم، این خبر بروزرسانی خواهد شد. 

لطفا شما هم وضعیت دسترسی خودتان به پلتفرم استیم را با ما به‌اشتراک بگذارید و بگویید که آیا امکان دسترسی به این پلتفرم را دارید یا خیر. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده