// یکشنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۸

توییت حذف‌شده سازنده بازی کالیستو پروتکل حاشیه‌ساز شد

توییت گلن اسکافیلد، مدیرعامل استودیو Striking Distance که مرتبط با کرانچ کاری بود، حاشیه‌ساز شد و او مجبور به معذرت‌خواهی شده است.

گلن اسکافیلد، موسس و مدیرعامل استودیو Striking Distance که در حال ساخت بازی The Callisto Protocol در سبک علمی تخیلی و ترسناک است، توییتی منتشر کرده است که به نوعی فرهنگ کرانچ (اضافه‌کاری) را در صنعت گیمینگ تشویق می‌کند. او مجبور به حذف کردن این توییت شد. او در توییت گفته بود که تیمش روزانه بین ۱۲ تا ۱۵ ساعت و ۶ روز از ۷ روز هفته را به کار می‌پردازند؛ و حتی در وقت نهار و شام کار می‌کنند و این کار را با «انجامش می‌دهی چون دوستش داری» توجیه کرده بود.

او در توییت حذف‌شده گفته بود: «من فقط در طول یک رویداد در مورد بازی صحبت می‌کنم. ما ۶ روز در هفته کار می‌کنیم و کسی ما را مجبور به این کار نمی‌کند. خسته، کوفته و کووید؛ ولی ما کار می‌کنیم. باگ، گلیچ و اصلاحات عملکردی. کارهای نهایی بخش صوتی بازی. روزانه ۱۲ تا ۱۵ ساعت. این گیمینگ است. نهار و شام در حال کار. شما انجامش می‌دهید چون عاشقش هستید».

جیسون شرایر، ژورنالیست مشهور تصویری از این توییت حذف‌شده گرفت و نوشت: «این از طرف رئیس یک استودیو، معنی فرهنگ کرانچ است. معلوم است که کسی مجبور نمی‌شود ساعت‌های زیادی کار کند. اما اگر اضافه‌کاری نکنید، انتظار پاداش‌های کاهش‌یافته و نداشتن فرصت پیشرفت شغلی را داشته باشید. «شما انجامش می‌دهید چون دوستش دارید». تبدیل کردن علاقه به سلاح. به‌همین خاطر است افراد از گیمینگ به ستوه می‌آیند و [صنعت بازی را ترک می‌کنند].

چه تصادف عجیبی، فردی که از کار کردن در ۶ روز هفته و روزانه ۱۲ تا ۱۵ ساعت با علاقه حرف می‌زند، همان آدمی است که تمامی حقوق‌ها، منصب‌ها و وضعیت کنونی استخدام همه را کنترل می‌کند».

در ادامه گلن اسکافیلد، خالق دد اسپیس مجبور به عذرخواهی به خاطر توییتش شد. او گفت مرتکب اشتباه شده است و استودیو «به احساسات و خلاقیت اجر می‌نهد؛ نه ساعات کاری طولانی». وی ادامه داد: «هرکسی که مرا می‌شناسد می‌داند چقدر نسبت به افرادی که با آن‌ها کار می‌کنم، پرشور هستم. پیش‌تر توییتی منتشر کردم [تا بگویم] که چقدر به تلاش و ساعات کاری تیم افتخار می‌کنم. آن توییت اشتباه بود. ما به احساسات و خلاقیت ارج می‌نهیم؛ نه ساعات کاری طولانی. من بابت چنین برخوردی از تیم عذرخواهی می‌کنم».

در گذشته این نوع از حواشی برای دیوید کیج، موسس استودیو Quantic Dream هم پیش آمده بود. او گفته بود: «من فکر نمی‌کنم ما رفتاری تهاجمی داشتیم. وقتی شما متهم به چیزی می‌شوید که برخلاف تمام عقاید شما و همه کارهایی که در زندگی خود کرده‌اید است، دردناک است. این فراتر از تهاجم به فرهنگ استودیو بود».

بازی The Callisto Protocol قرار است در تاریخ ۱۱ آذر (۲ دسامبر ۲۰۲۲) برای پی سی، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه شود.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده