// جمعه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۴

مایکروسافت رسما از طرح Friends & Family گیم پس رونمایی کرد

شرکت مایکروسافت به‌صورت رسمی از Xbox Game Pass Friends & Family رونمایی کرد.

چند روز پیش بود که طرح Friends & Family سرویس ایکس باکس گیم‌ پس فاش شده بود و حال شرکت مایکروسافت به‌صورت رسمی از آن رونمایی کرده است. درحال‌حاضر این طرح تنها برای ایرلند و کلمبیا منتشر شده است با این تفاوت که تنها برای افراد عضو Xbox Insider نیست و تمامی افراد این دو کشور می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند. هنوز مایکروسافت صحبتی در مورد عرضه این طرح در دیگر مناطق به میان نیاورده است.

باتوجه به سوالات بخش FAQ در صفحه پشتیبانی ایکس باکس، طرح Friends & Family به مشترکان گیم‌ پس آلتیمیت اجازه می‌دهد اشتراک خود را با حداکثر ۴ نفر دیگر شریک شوند. این ۴ فرد باید در کشوری یکسان زندگی کنند تا بتوانند از مزایای کامل گیم‌ پس آلتیمیت استفاده کنند که شامل سرویس Xbox Live Gold، دسترسی به کاتالوگ کامل گیم‌پس روی ایکس باکس و پی‌سی، سرویس EA Play و دیگر مزایا و تخفیفات است.

ایکس باکس در بیانیه‌ای گفته است: «با دسترسی به طرح Friends & Family تمامی ۵ عضو از مزایای گیم‌ پس آلتیمیت شامل بازی‌ها، محتوا و فواید آن بدون درنظرگرفتن دستگاهی که با آن بازی می‎‌کنند، لذت خواهند برد. تمامی افرادی که از آن‌ها دعوت می‌کنید، می‌توانند در زمانی مشترک به بازی بپردازند و حتی در بازی یکسانی می‌توانید با یکدیگر بازی کنید. علاوه‌براین، می‌توانید دوستان و آشنایان خارج از خانواده خود را هم شریک کنید.»

لوگوی ایکس باکس گیم پس

کسانی که از طرح Friends & Family استفاده کنند باید مبلغ بیشتری هم پرداخت کنند. از آنجایی که هنوز در تمامی مناطق این اشتراک تایید نشده است، هنوز باید منتظر قیمت رسمی بمانیم؛ اما در ایرلند این اشتراک ماهیانه ۲۱.۹۹ یورو در مقایسه با قیمت ۱۲.۹۹ یورویی گیم‌پس آلتیمیت پرداخت کنند.

همچنین صفحه FAQ تایید می‌کند که مشترکان کنونی آلتیمیت می‌توانند سطح اشتراک خود را به Friends & Family تغییر دهند. برای هرماه باقی‌مانده از اشتراک آلتیمیت، ۱۸ روز از اشتراک Friends & Family به مشترک اعطا خواهد شد. اگر قیمت را به مناطق دیگر محاسبه کنیم، این طرح جدید در آمریکا ۲۴.۹۹ دلار ماهانه در مقایسه ۱۴.۹۹ دلار آلتیمیت و در انگلیس ۱۸.۳۳ پوند در مقایسه با اشتراک ۱۰.۹۹ پوندی آلتیمیت هزینه اشتراک خواهد داشت.

باتوجه‌به امکان اشتراک‌گذاری با افراد مختلف، درنهایت این سرویس برای کاربران به‌صرفه‌تر خواهد بود. به‌عنوان مثال اگر دو نفر این طرح جدید را خریداری کنند، باید ۱۲.۵ دلار یا ۹.۱۶ پوند پرداخت کنند و اگر تمامی پنج نفر از این سرویس استفاده کنند مبلغ ۵ دلار یا ۳.۶۶ پوند تقلیل خواهد یافت. تنها فردی که صاحب اکانت اصلی گروه است باید مبلغ را پرداخت کند؛ پس می‌توان مبلغ دریافتی از اعضا را به روش و مبلغ دلخواه دریافت کرد.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده