// جمعه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۶

اشاره سازمان CMA بریتانیا به انحصاری شدن استارفیلد و الدر اسکرولز ۶ توسط مایکروسافت

اداره تنظیم رقابت انگلیس می‌گوید که انتقال مالکیت اکتیویژن بلیزارد به مایکروسافت می‌تواند تاثیر منفی روی پلی استیشن و صنعت بازی داشته باشد.

سازمان رقابت و بازار (Competition and Markets Authority/CMA) پادشاهی متحد بریتانیا و ایرلند اعلام کرده است که معامله بین اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت ممکن است تاثیر منفی روی صنعت گیمینگ داشته باشد. این اداره پیش‌تر گفته بود ممکن است فاز دوم تحقیقات خود در مورد معامله خرید اکتیویژن بلیزارد توسط ردموندی‌ها را آغاز کند و نگرانی‌هایی دارد که مایکروسافت باید به آن‌ها جواب بدهد.

در بخش دیگری از توضیحات ارائه‌شده، این سازمان گفته است که ادغام مورد بحث می‌تواند به‌شکل قابل‌ملاحظه‌ای پلی استیشن را تضعیف کند: «سازمان CMA نگران است که داشتن کنترل کامل بر این کاتالوگ قدرتمند، به‌خصوص باتوجه به موقعیت قوی مایکروسافت در کنسول‌های گیمینگ، سیستم‌عامل‌ها و زیرساخت ابری می‌تواند به آسیب‌رسانی مایکروسافت به مصرف‌کنندگان ازطریق ضرر رساندن به توانایی سونی در رقابت، نزدیک‌ترین رقیب مایکروسافت در گیمینگ، منجر شود».

سازمان CMA همچنین به این حقیقت اشاره می‌کند که مایکروسافت پس از تکمیل معامله بتزدا اعلام کرد بازی‌های The Elder Scrolls 6 و Starfield هردو انحصاری کنسول‌های ایکس باکس می‌شوند.

مایکروسافت در ماه مِی/مه اعلام کرد این معامله با سرعت خوبی در حال تکمیل است. در آن زمان برد اسمیت به رسانه بلژیکی L’Echo گفته بود معامله باتوجه‌به ابعاد آن با سرعت خوبی جلو می‌رود. شرکت Microsoft تخمین زد که خرید اکتیوژن بلیزارد در سال ۲۰۲۳ میلادی کامل می‌شود.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده