نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۱

پورت بازی ها به هدست واقعیت مجازی PS VR2 برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر است

یاسو تاکاهاشی و کنجو آکیاما، اعضای ارشد بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی در کنفرانس CEDEC 2022 جزئیات جدیدی از هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی‌آر ۲ به اشتراک گذاشتند.

شرکت سونی توضیح داد که پورت بازی‌ها به هدست واقعیت مجازی PlayStation VR2 برای توسعه‌دهندگان ساده‌تر خواهد بود. این نکته اخیرا توسط یاسو تاکاهاشی و کنجو آکیاما، دو مدیر ارشد بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی در رویداد CEDEC 2022 بیان شده است. صحبت‌های آن جزئیات جدیدی راجع به پلی استیشن وی آر ۲ را در اختیار همه قرار داد؛ اطلاعاتی در زمینه‌ی تولید یا پورت آثار برای پلی استیشن وی‌آر۲ که به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند.

توسعه‌دهندگان از کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری (SDK) مشابه کنسول پلی استیشن 5 برای ساخت بازی‌های PS VR2 بهره می‌برند که تولید نسخه‌ی واقعیت مجازی آثار عرضه‌شده برای کنسول PS5 را آسان‌تر می‌کند. به‌علاوه این کیت از بازی‌های توسعه‌یافته با موتورهای بازی‌سازی یونیتی و آنریل انجین نیز پشتیبانی می‌کند تا در زمینه‌ی پورت بازی‌های مختلف به پلتفرم‌های دیگر یا حتی پورت از دیگر پلتفرم‌های واقعیت مجازی به توسعه‌دهندگان کمک کند.

محیط این کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری شامل تعدادی برنامه برای کمک به توسعه‌دهندگان در زمینه‌ی آزمون بازی‌ها می‌شود. گزارش رسانه IGN به برنامه‌ای اشاره دارد که می‌تواند برای آزمایش لرزش مواردی نظیر قدم زدن و شلیک گلوله مورد استفاده قرار بگیرد. ظاهرا حتی آزمون‌های کوچکی نیز در ابزاری به نام Comfort Sample گنجانده شده است تا بازی‌سازها بتوانند دانش خود درباره‌ی مسائل به‌وجود آورنده‌ی باگ‌های خاص را محک بزنند.

تاریخ دقیق عرضه‌ی هدست واقعیت مجازی PlayStation VR2 شرکت Sony هنوز اعلام نشده است، اما می‌دانیم که طرفدارها باید در اوایل سال ۲۰۲۳ منتظر آن باشند. به‌زودی پلی استیشن وی‌آر 2 در نمایشگاه توکیو گیم شو ۲۰۲۲ در دسترس بازیکن‌های مختلف قرار می‌گیرد و برای اولین‌بار امکان تجربه‌ی نسخه‌ی واقعیت مجازی بازی Resident Evil Village شرکت کپکام را برای گیمرها فراهم می‌آورد.


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده