نویسنده: حسن اکرامی
// پنجشنبه, ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۱

فیل اسپنسر از عرضه کالاف دیوتی و دیابلو روی گیم پس در آینده خبر داد

فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت اعلام کرد پس از خرید اکتیویژن بلیزارد، بازی‌های کالاف دیوتی، اورواچ و دیابلو به گیم پس خواهند آمد.

در جریان جدیدترین اخبار بازی، به‌تازگی فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت در جدیدترین پست وبلاگ منتشر شده روی سایت رسمی این شرکت گفت که مایکروسافت قصد دارد بازی‌های سری Overwatch ،Diablo و Call of Duty را به سرویس گیم پس بیاورد. در ادامه اسپنسر اعلام کرد که بازی‌های اکتیویژن بلیزارد در آینده ازطریق سرویس‌های ابری روی دستگاه‌های دیگر قابل اجرا خواهند بود. او در این‌باره افزود:

«ما قصد داریم فهرست بازی‌های محبوب اکتیویژن بلیزارد از جمله مجموعه‌های اورواچ، دیابلو و کالاف دیوتی را روی سرویس گیم پس در دسترس قرار دهیم و از این طریق به گسترش جامعه‌ی مخاطبان آن‌ها کمک کنیم. با ارزش بیشتری که برای بازیکنان قائل می‌شویم، امیدواریم به رشد گیم پس ادامه دهیم و مرزهای جذابیت آن را تا گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های متصل دیگر گسترده کنیم».

فیل اسپنسر

اسپنسر همچنین به تعهد مایکروسافت برای عرضه‌ی نسخه‌ی یکسان از بازی کالاف دیوتی روی پلتفرم پلی استیشن همزمان با انتشار آن روی سایر پلتفرم‌ها اشاره کرد. به‌گفته‌ی اسپنسر این اقدام سبب می‌شود که بازیکنان بتوانند روی پلتفرم‌ها و دستگاه‌های مختلف با یکدیگر به تجربه‌ی بازی بپردازند. این پست جدید پس از اعلام برخی نتایج بررسی‌های قانون‌گذاران سراسر جهان درباره‌ی خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت منتشر شد.

شرکت سونی تاکنون نظرات متعددی را در مورد این موضوع به نهاد نظارتی برزیل داده و خاطرنشان کرده است که سری کالاف دیوتی علاوه‌بر اینکه می‌تواند بر انتخاب کنسول توسط بازیکنان اثرگذار باشد، باعث می‌شود که رسیدن به سطح رقابت با سرویس گیم پس تا چند سال طول بکشد. در پاسخ مایکروسافت به اقدامات ضد رقابتی و انحصارگرایانه‌ی سونی اشاره کرده و ادعا می‌کند که سونی برای جلوگیری از انتشار بازی‌های برخی از توسعه‌دهندگان روی گیم پس، هزینه‌ای تحت عنوان «حق مسدودی» را پرداخت می‌کند.

Diablo 4

صرف‌نظر از این ادعاها، اسپنسر گفته است که مایکروسافت در حین بررسی این خرید به تعامل با نهادهای نظارتی با روحیه‌ای شفاف و صریح ادامه خواهد داد. او همچنین تاکید کرد که به سوالاتی که از آن‌ها پرسیده می‌شود، احترام می‌گذارد و از آن‌ها استقبال می‌کند.

نظر شما درباره‌ی این اخبار چیست؟ آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده