نویسنده: سعید نیکبخت
// شنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰

شایعه: بازگشت قرارداد تبلیغاتی سری Assassin’s Creed به سونی و پلی‌استیشن 4

قرارداد همکاری دو کمپانی سونی و مایکروسافت با ناشران بزرگ مانند یوبی‌سافت و الکترونیک آرتز برای تبلیغ بازی‌ آن‌ها روی پلتفرم خود، در این چندوقت اخیر به یک مسئله مهم تبدیل شده است و ظاهرا باری دیگر با بازی Assassin’s Creed Syndicate شاهد حواشی مربوط به این مسائل باشیم. با زومجی همراه باشید.

برخی اوقات نتیجه این قراردادها عرضه باندل موردنظر یک بازی برای پلتفرم خاص و در مواقعی دیگر شاهد تبلیغ آن به رنگ سبز یا آبی (ایکس باکس وان با رنگ سبز و پلی‌استیشن 4 با رنگ آبی شناخته می‌شوند) هستیم.

ناشران Third party این روزها میان سونی و مایکروسافت سمت مشخصی را انتخاب نکردند و تقریبا با هر بازی وجهه و رنگ خود را با افتخار تغییر می‌دهند و از سبز به آبی یا از آبی به سبز تبدیل می‌شوند.

یوبی‌سافت یکی از آن ناشران است که یک بار بازی Watch Dogs برای پلی‌استیشن رنگ آبی و سال گذشته با بازی Assassin’s Creed: Unity برای ایکس‌باکس وان رنگ سبز را انتخاب کرد. همین مسئله و عرضه باندل Assassin’s Creed: Unity برای ایکس‌باکس وان کمک شایانی به مایکروسافت کرد و فروش کنسول آن‌ها را در تعطیلات سال نوی میلادی چندین برابر افزایش داد.

درحالی که تنها چند روز از معرفی بازی Assassin’s Creed: Syndicate می‌گذرد، شواهد نشان می‌دهد که یوبی‌سافت باری دیگر رنگ آبی را جانشین رنگ سبز کرده است. در ادامه می‌توانید تصویر انتهایی ویدیوهای بازی Watch Dogs را تماشا کنید که باکس‌آرت پلی‌استیشن 4 پیش‌روی چهار باکس‌آرت دیگر قرار دارد:

Assassin’s Creed Syndicate (1)

سال گذشته و با بازی Assassin’s Creed: Unity، زمانی که پوسترهای بازی منتشر می‌شد، باکس‌آرت نسخه ایکس‌باکس وان را پیش‌روی دو باکس‌آرت دیگر مشاهده می‌کردیم. همان‌طور که اعلام کردیم، قرارداد تبلیغاتی Assassin’s Creed: Unity در انحصار مایکروسافت بود:

Assassin’s Creed Syndicate (5)

این مسئله در تریلرهای بازی هم اتفاق می‌افتاد:

Assassin’s Creed Syndicate (4)

اما در حالی که تنها چند روز از معرفی بازی Assassin’s Creed: Syndicate می‌گذرد، باز هم شاهد قرارگرفتن باکس‌آرت آبی رنگ پیش‌روی دو باکس‌آرت دیگر هستیم:

Assassin’s Creed Syndicate (3)

همین نکته در ویدیو رونمایی بازی هم رخ داد:

Assassin’s Creed Syndicate (2)

ظاهرا یوبی‌سافت با بازی Assassin’s Creed: Syndicate و تبلیغات آن باری دیگر به سمت سونی و پلی‌استیشن 4 بازگشته است. البته این خبر ما را شگفت‌زده نمی‌کند، چراکه در طول سال مالی گذشته بیشترین فروش بازی‌های یوبی‌سافت روی پلی‌استیشن 4 بوده است.

برای پیش‌بینی ماحصل این قرارداد همکاری هنوز کمی زود است، اما به احتمال بسیار زیاد در تعطیلات سال نوی میلادی امسال شاهد عرضه باندل انحصاری Assassin’s Creed: Syndicate برای پلی‌استیشن 4 باشیم.

نظر شما در این رابطه چیست؟

باتوجه به تمام این حواشی، بازی Assassin’s Creed: Syndicate در تاریخ ۲۳ اکتبر (یکم آبان) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد و اواخر پاییز ۲۰۱۵ برای کاربران رایانه‌های شخصی هم در دسترس قرار خواهد گرفت. در این نسخه شاهد داستان جیکوب و ایوی فِرای، خواهر و برادر دوقلویی که در دوران ویکتوریا لندن زندگی می‌کنند هستیم و درنقش اولین Assassin دوران مدرن قرار خواهیم گرفت.

منبع: Dualshockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده