نویسنده: هومن فلاحی
// چهار شنبه, ۹ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۵

تصاحب استودیو کوانتیک دریم توسط شرکت NetEase

شرکت چینی NetEase Games استودیوی فرانسوی کوانتیک دریم را به‌طور کامل تصاحب کرده است.

پس از در اختیار گرفتن بخشی از سهام استودیوی کوانتیک دریم توسط نت‌ایز گیمز در سال ۲۰۱۹، حالا این ناشر بزرگ چینی از خریداری کامل استودیوی سازنده‌ی بازی‌های Heavy Rain و Detroit: Become Human خبر داده است.

طبق اطلاعات منتتشرشده، کوانتیک دریم به توسعه‌ و انتشار بازی‌های در دست ساخت خود ادامه خواهد داد و در عین‌حال در این مسیر از منابع شرکت‌ نت‌ایز نیز برای تأمین بودجه‌ی این پروژه‌ها استفاده خواهد کرد. ویلیام دینگ، مدیرعامل نت‌ایز درباره‌ی این توافق جدید می‌گوید:

«ما برای ورود به مرحله جدیدی از رشد و پیشرفت همراه‌با تیم خلاق کوانتیک دریم بسیار هیجان‌زده هستیم. نت‌ایز به تعهد خود برای حمایت همه‌جانبه از این استودیو برای رسیدن به نهایت پتانسیل این گروه وفادار خواهد بود. ما معتقدیم با تلفیق خلاقیت مثال‌زدنی و تمرکز بی‌مانند استودیوی کوانتیک دریم و توانمندی‌، منابع و قدرت‌های اجرایی نت‌ایز، راه‌های بی‌شماری وجود دارند که می‌توانیم به کمک آن سطح تجربه‌های تعاملی در دسترس بازیکنان سراسر جهان را تغییر دهیم».

دیوید کیج، بنیان‌گذار و مدیر استودیوی کوانتیک دریم نیز روی اهمیت تلاش‌های کارمندان این استودیو در سال‌های اخیر تاکید می‌کند و در این‌باره می‌گوید: «امروز روز مهمی برای استودیوی ما پس از حدود ۲۵ سال استقلال کامل به‌حساب می‌آید. آزادی فکری و خلاقانه‌ی ما برای نت‌ایز گیمز ارزش زیادی دارد و دغدغه و طرز فکر هنری تیم متنوع و متحد ما با آن‌ها هم‌مسیر است. از حالا ما می‌توانیم به‌عنوان یک گروه، با خلق آثاری که روی مردم تاثیرات احساسی و عمیقی می‌گذارد به سوی چشم‌اندازی که داریم حرکت کنیم».

هنوز اطلاعات بیشتری درباره مبلغ قرارداد میان این دو شرکت به‌صورت عمومی اعلام نشده است. مطابق گزارش‌های قبلی تام هندرسون، ژورنالیست شناخته شده‌ی صنعت بازی، کوانتیک دریم در حال حاضر ساخت سه بازی متفاوت را در برنامه دارد. بازی Star Wars Eclipse از دنیای جنگ ستارگان، پروژه‌ی اصلی هر دو شعبه‌ی این استودیو در فرانسه و مونترآل کانادا محسوب می‌شود.

ظاهرا دو بازی با اسامی رمز Spellcaster و Dreamland از دیگر پروژه‌های معرفی نشده‌ی این استودیو هستند. همچنین بازی موبایلی Spellcaster که چند سال از آغاز ساخت آن می‌گذرد، قرار است با همکاری شرکت نت‌ایز عرضه شود. بازی مستقل ماجراجویی Under the Waves استودیوی Parallel نیز یکی از پروژه‌هایی است که کوانتیک دریم وظیفه انتشار آن را برعهده دارد.

هنوز اطلاعات زیادی از بازی Star Wars Eclipse در دسترس نیست و اکثر بازیکن‌ها این بازی را فقط با تریلر پخش‌شده در رویداد گیم اواردز ۲۰۲۱ می‌شناسند، اما منابع معتبر از وضعیت بسیار آشفته‌ی توسعه این بازی خبر داده‌اند. عده‌ای از تحلیل‌گران دنیای گیم نیز اعتقاد دارند کار ساخت این بازی تا حداقل چهار سال دیگر ادامه دارد و همچنان پرونده‌های زیادی درخصوص مشکلات مدیریتی و اخلاقی داخلی استودیوی کوانتیک دریم در جریان است. حالا باید ببینیم که آیا این استودیو می‌تواند تحت مدیریت نت‌ایز وضعیت بحرانی مدیریت خود را بهبود دهد یا خیر.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده