// شنبه, ۵ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۸

شایعه: گسترش تحقیقات اداره تنظیم رقابت انگلیس در معامله اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت

گزارش شده است که امکان دارد تحقیقات اداره تنظیم رقابت انگلیس در مورد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت گسترش یابد.

ماه پیش بود که سازمان رقابت و بازارها (CMA) اعلام کرد تحقیقات خود در مورد خرید ۶۸.۷ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد توسط شرکت مایکروسافت را که گران‌ترین خرید تاریخ صنعت گیم است، آغاز کرده است تا تشخیص دهد آیا چنین معامله‌ای عادلانه است یا خیر. از همان زمان این سازمان به بازخورد گرفتن از اشخاص ثالث علاقه‌مند به این معامله پیشنهادی شروع کرد و ضرب‌الاجلی در ۱۰ شهریور (۱ سپتامبر) برای اعلام تصمیم اولیه خود تعیین کرد.

حال با اشاره به گزارشی در Capitol Forum گفته شده است که سازمان CMA یک جلسه موضوعی با مایکروسافت برگزار کرده است تا در مورد این خرید اظهار نگرانی کند؛ موضوعی که ممکن است باعث شود این سازمان تحقیقات خود را بسط دهد. این معامله در حال بررسی در اداره‌های تنظیم رقابت در سراسر جهان است. چون نگرانی ناشی مشکلات احتمالی ضدانحصاری در زمان افزایش خریدها و معاملات وجود دارد.

همین هفته فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس در مصاحبه‌ای با بلومبرگ در مورد این خرید اظهار امیدواری کرد؛ هرچند باتوجه‌به ابعاد معامله، در قلمرویی ناشناخته قرار دارد: «من در مورد روندی که طی می‌کنیم، حس خوبی دارم. اما من در پروسه حمایت از افرادی قرار دارم که شاید به حد کافی به جامعه گیمینگ نزدیک نیستند و سوالات خوبی می‌پرسند: هدف ما چیست؟ این خرید چه معنایی دارد؟ اگر پنج سال بعد آن را تحت نظر بگیریم، به بازار محدودیتی وارد شده است؟ آیا تأسیس یک بازار جدید است؟ من تاکنون معامله‌ای ۷۰ میلیارد دلاری انجام نداده‌ام؛ پس نمی‌دانم اعتمادبه‌نفسم چه معنایی دارد. می‌گویم مباحثه‌هایی که داشته‌ایم، مثبت بوده‌اند».

چند روز قبل اعلام شد اداره تنظیم رقابت عربستان سعودی به‌عنوان اولین اداره این معامله را تایید کرده است.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده