// پنجشنبه, ۳ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۲

بازگشت سرورهای بخش آنلاین نسخه پی سی Dark Souls 3 پس از ۷ ماه

پس از هفت ماه دوباره سرورهای بخش آنلاین بازی Dark Souls 3 در رایانه‌های شخصی فعال شده و در دسترس کاربران قرار گرفت.

قریب به ۷ ماه پیش بود که سرورهای PvP نسخه‌های پی‌سی بازی Dark Souls: Remastered، بازی Dark Souls 2 و بازی Dark Souls 3 به خاطر وجود آسیب‌پذیری دربرابر یک کد مخرب فعال‌شده از راه دور که باعث به‌دست گرفتن کنترل کامپیوتر دیگران توسط مهاجمان می‌شد، بسته شده بودند. بندای نامکو، ناشر مجموعه بازی دارک سولز تایید کرده بود که قصد دارد سرورها را دوباره فعال کند؛ اما بازه زمانی‌ مشخصی برای آن اعلام نکرده بود.

حال صفحه رسمی توییتر Dark Souls خبر خوشی به طرفداران ارائه کرده است. آن‌ها اعلام کرده‌اند: «قابلیت‌های آنلاین نسخه رایانه‌های شخصی بازی Dark Souls 3 دوباره فعال شده‌اند. ما در حال کار کردن برای بازیابی این قابلیت‌ها در دیگر آثار Dark Souls هستیم و زمانی‌که آن‌ها دوباره فعال شوند، شما را با خبر خواهیم کرد. بار دیگر از شکیبایی و پشتیبانی شما سپاسگزاریم.»

لازم به ذکر است این تنها مشکل امنیتی بندای نامکو، ناشر آثاری نظیر مجموعه Tekken، مجموعه Dark Souls و بازی Elden Ring در این سال میلادی نبوده است و ماه قبل این ناشر اعلام کرد سرورهای این شرکت هک شده و اطلاعات محرمانه‌اش فاش شده است. پس از این حمله باج‌افزاری، شرکت اعلام کرده بود در حال بررسی میزان اطلاعات فاش شده است که ممکن است شامل اطلاعات مشتریان هم شود و در عین حال اقدامات امنیتی خود را قوی‌تر خواهد کرد تا از وقوع مجدد چنین حوادثی جلوگیری کند.

درهرحال بازگشایی سرورهای Dark Souls 3 خبر خوبی برای بازیکنان پی‌سی این بازی است و آن‌ها دوباره می‌توانند به تجربه این اثر تحسین‌شده به‌صورت آنلاین بپردازند.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده