// چهار شنبه, ۲ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۸

حس خوب فیل اسپنسر در مورد تایید خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت

خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت در دست بررسی مقام‌های رسمی است و حال فیل اسپنسر می‌گوید در مورد تکمیل این خرید، حس خوبی دارد.

اوایل سال جاری میلادی بود که مایکروسافت از خرید اکتیویژن بلیزارد به ارزش ۶۸.۷ میلیارد دلار خبر داد تا تا با عبور از خرید Zynga توسط Take-Two ارزش ۱۲.۷ میلیارد دلار، تبدیل به بزرگ‌ترین معامله صنعت بازی تبدیل شود. خرید اکتیویژن بلیزارد هم‌اکنون توسط مقام‌های رسمی کشورهای مختلف در حال بررسی در مورد مشکلات ضد انحصاری و موارد قانونی دیگر هستند. حالا فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت در مورد روند خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت صحبت کرده است.

اسپنسر در مصاحبه با بلومبرگ گفت «من در مورد پروسه‌ای که در حال طی کردن آن هستیم حس خوبی دارم؛ اما من از افرادی که شاید به‌حدکافی به جامعه گیمینگ نزدیک نیستند و سؤال‌های خوبی نظیر هدف ما چیست؟ این خرید چه معنایی دارد؟ اگر پنج سال بعد به این قضیه نگاه کنیم، به بازار فشار وارد می‌کند؟ آیا ایجاد یک بازار جدید است؟ حمایت می‌کنم. من هرگز یک قرارداد ۷۰ میلیارد دلاری را انجام نداده‌ام، پس نمی‌دانم که اطمینانم [به انجام شدن آن] چه‌قدر معنی دارد. این را می‌گویم که گفت‌وگوهایی که در این رابطه داشته‌ایم، مثبت به نظر می‌رسد.»

این هفته سازمان تنظیم رقابت عربستان سعودی به‌عنوان اولین سازمان این خرید را تایید کرد. در عین حال اسناد مبادله شده توسط دو شرکت سونی و مایکروسافت با سازمان تنظیم رقابت برزیل به‌صورت رسمی منتشر شده‌اند و جنجال‌برانگیز بوده‌اند. مایکروسافت به‌تازگی اعلام کرده بود قصد ندارد مجموعه بازی Call of Duty و دیگر مجموعه‌های بزرگ اکتیویژن بلیزارد به انحصار ایکس باکس دربیاید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده