نویسنده: هومن فلاحی
// سه شنبه, ۱ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۱۱

تغییر استودیوی سازنده بازی ریمیک Star Wars Knights of the Old Republic

به‌نظر می‌رسد استودیوی جدید سازنده ریمیک بازی Star Wars Knights of the Old Republic مشخص شده است.

در هفته‌های گذشته اخبار و شایعات زیادی درخصوص وضعیت مبهم توسعه‌ی ریمیک بازی Star Wars Knights of the Old Republic شنیده می‌شد و حالا جیسون شرایر از بلومبرگ با انتشار یک گزارش از تغییر کلی استودیوی سازنده این بازی خبر داده است.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط یکی از افرادی که در ساخت این بازی حضور دارد، مراحل توسعه‌ی این بازی که پیش از این توسط استودیوی Aspyr Media واقع در ایالت تگزاس در حال انجام بود، حالا به یکی از استودیوهای مجموعه‌ی Saber Interactive در اروپای شرقی منتقل شده است. این شرکت در سال‌های اخیر استودیوهای کوچک و مستقل زیادی را در بسیاری از کشورها و خصوصا منطقه‌ی شرق اروپا به خود جذب کرده است.

بنابراین هنوز مشخص نیست که کدام یکی از استودیوهای مجموعه‌ی سیبر اینتراکتیو ساخت این بازی را برعهده گرفته‌اند. هر دوی این شرکت‌ها بخشی از مجموعه‌ی امبریسر گروپ هستند. اواخر هفته گذشته نیز مدیرعامل گروه امبریسر از ایجاد تغییراتی در روند توسعه‌ی یکی از بازی‌های بزرگ این ناشر خبر داده بود، هرچند که در آن زمان به‌طور دقیق به بازی KOTOR Remake اشاره نشده بود.

شخصیت با ردای سیاه و لایت سیبر قرمزرنگ در ریمیک بازی Star Wars: Knights of the Old Republic پلی استیشن 5 سونی و کامپیوترهای شخصی

انتقال مراحل تولید بازی به یک استودیوی جدید به این معنا است که تیم سازنده بازی در Aspyr دیگر نقش چندانی در توسعه و طراحی ریمیک بازی Star Wars Knights of the Old Republic نخواهند داشت. مدیران این استودیو که از دو سال پیش ساخت این پروژه را آغاز کرده‌اند، ماه گذشته به کارکنان اعلام کردند پیشرفت روند توسعه‌ی این بازی برای تصمیم‌گیری نهایی مقام‌های بالاتر متوقف شده است.

در آن زمان بسیاری از اعضای استودیو همچنان امیدوار بودند که پس از مدتی توقف و توسعه‌ی پروژه‌های دیگر می‌توانند روند ساخت KOTOR Remake را ادامه دهند، اما با انتقال وظیفه توسعه‌ی بازی به Saber، می‌توان گفت که کار استودیوی Aspyr با این نسخه ریمیک این بازی به پایان رسیده است. براساس اطلاعات قبلی، گروه امبریسر قصد دارد جادوی تجربه‌ی بازی Knights of the Old Republic را که برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۳ منتشر شد به کمک به‌روزرسانی آن با تکنولوژی و ابزارهای گرافیکی نوین دوباره در اختیار هواداران قرار دهد.

این بازی به گیمرها اجازه می‌دهد با ساخت شوالیه‌ی جدای شخصی خود، ماجراجویی‌های متنوعی را در سراسر کهکشان‌ که با شخصیت‌های قابل باور و داستان‌های پیچیده پر شده است، داشته باشند. با اینکه بازسازی بازی‌های قدیمی به امر متداولی در صنعت بازی تبدیل شده‌اند، تغییر استودیوهای سازنده آن‌ها بسیار نادر و غیرعادی است. همچنین اکثرا این عمل باعث می‌شود روند توسعه‌ی این بازی‌ها تا میزان قابل توجهی به تأخیر بیافتد. نمایی از شخصیت بازی های Knights of the Old Republic

توسعه‌دهندگان جدید مجبور هستند تا با برنامه‌نویسی و کدهای متفاوتی که توسط افراد ناشناسی انجام شده تطبیق پیدا کنند و در بیشتر مواقع این توسعه‌دهندگان جدید ناچار هستند تا تغییرات زیادی در بخش‌های بزرگی از پروژه اعمال کنند. درحالی‌که امبریسر می‌گوید انتظار تأخیر خاصی را پس از تغییر سازندگان بازی Star Wars: Knights of the Old Republic Remake ندارد، اما هنوز هیچ تاریخ عرضه‌‌ای برای این بازی نشده است.

افرادی که از روند توسعه بازی اطلاع دارند، می‌گویند در بهترین حالت حداقل دو سال دیگر تا عرضه نهایی بازی فاصله داریم، هرچند که احتمالا این نسخه از بازی با پروژه در دست ساخت Aspyr تفاوت‌های قابل توجهی خواهد داشت. درهرصورت تعدادی دیگر از منابع مطلع از وضعیت بازی می‌گو‌یند به تغییر استودیوی خوش‌بین هستند و اعتقاد دارند این مسئله می‌تواند به افزایش کیفیت بازی منجر شود.

طبق گزارش‌ها تصمیم‌گیرندگان رده‌بالای مدیریتی امبریسر، سونی و شرکت والت دیزنی از وضعیت توسعه‌ی کند بازی در Aspyr بسیار گله‌مند و ناراضی بودند که درنهایت موجب شد روند توسعه‌ی این پروژه به یک تیم ‌بازی‌سازی دیگر منتقل شود. هنوز مشخص نیست که سرانجام در چه زمانی شاهد نمایش جدیدی از KOTOR Remake خواهیم بود، اما باتوجه‌به وضعیت پیچیده توسعه‌ی این بازی در ماه های اخیر، احتمالا باید حداقل تا سال آينده برای اولین نمایش‌ها رسمی بازی که تاکنون فقط یک تیزر از آن منتشر شده است منتظر بمانیم.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع Bloomberg
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده