نویسنده: حسن اکرامی
// دوشنبه, ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۱۴

فاش شدن جزئیاتی از بازی AAA جدید بلیزارد | از مبارزات اول شخص تا سیستم ساخت و ساز

طبق شایعه‌های منتشر شده، بازی AAA و بقامحور جدید بلیزارد با اسم رمز Odyssey شناخته می‌شود و شامل مبارزات اول شخص و سیستم ساخت و ساز است.

در ماه ژانویه‌ی گذشته شرکت بلیزارد اینترتینمنت اعلام کرد که در حال توسعه‌ی یک بازی بقای AAA جدید برای پلتفرم پی سی و کنسول‌ها است. از آن زمان تاکنون به جز یک تصویر هنری مفهومی، جزئیات دیگری از این بازی ارائه نشده است. چندی پیش روی حساب کاربری لینکدین کریگ آمای، سرپرست پروژه‌ی جدید بلیزارد، اطلاعاتی مشاهده شد که نشان می‌داد این بازی حدود ۵ سال است که توسعه خود را سپری می‌کند.

به‌تازگی جز کوردن از Windows Central در پادکست Xbox Two اطلاعاتی را از این بازی منتشر کرد. به‌گفته‌ی کوردن، اثر AAA جدید بلیزارد با نام رمزی Odyssey شناخته می‌شود. کوردن با اشاره به شگفت‌انگیز بودن این بازی گفت که جلوه‌های بصری آن تا حدودی شبیه Everwild به همراه زیبایی‌شناسی‌های بازی Fable Legends است. به نظر می‌رسد در دنیای این بازی به جز زیبا‌یی‌شناسی فانتزی، نوعی از ماشین‌ها وجود دارند که به‌صورت «نوعی کیمیاگری تقریبا استیم‌پانکی» توصیف می‌شوند.

در این بازی بازیکنان می‌توانند درکنار استفاده از سیستم ساخت پایگاه و کرفتینگ، فروشگاه‌هایی را تأسیس کنند. به نظر می‌رسد یکی از مثال‌های این اقدام، ساخت یک فروشگاه تولید معجون و فروش آن‌ها به سایر بازیکنان باشد. بااین‌حال کوردن معتقد است که این بازی یک اثر MMO نخواهد بود و بیشتر در سبک بازی‌های بقا محور کلاسیک مانند ARK: Survival Evolved توسعه می‌یابد. به‌گفته‌ی کوردن، مبارزات این بازی با زاویه‌ی دید اول شخص است که در آن بازیکنان قادر به استفاده از تیر و کمان یا انواع جادو خواهند بود.

طبق گزارش کوردن، پروژه‌ی Odyssey هیچ ارتباطی با سایر مجموعه‌های بلیزارد ندارد و یک IP کاملاً جدید است. کوردن چند ماه پیش، ویدئویی از این پروژه را دیده بود و حال اعتقاد دارد که این بازی ممکن است بسیار تغییر کرده باشد. علاوه‌براین، کوردن هیچ اطلاعاتی پیرامون زمان انتشار بازی یا تاریخ رونمایی رسمی از آن را ندارد. احتمالا باید برای دریافت اطلاعات رسمی از این پروژه‌ی جدید بلیزارد منتظر برگزاری رویداد BlizzCon باشیم.

شما در پایان می‌توانید نظرات خود درباره‌ی این خبر را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده