// دوشنبه, ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۹

ممکن است به زودی از DLC بازی Cyberpunk 2077 رونمایی شود

پس از نزدیک به دو سال از عرضه Cyberpunk 2077 ممکن است به‌زودی از اولین بسته الحاقی بازی رونمایی شود.

در اواخر سال ۲۰۲۰ بود که بازی Cyberpunk 2077 منتشر شد و از همان ابتدا به خاطر عملکرد فنی فاجعه‌بار، حواشی زیادی پیرامون آن شکل گرفت. در نتیجه برنامه‌های CD Projekt Red، سازنده بازی برای عرضه‌ی DLCها با تأخیر رو‌به‌رو شد و چند ماه تمام تمرکز تیم روی رفع مشکلات فنی بود. اما به نظر قرار است به‌زودی اولین DLC گسترده سایبرپانک ۲۰۷۷ به‌صورت رسمی معرفی شود.

چند ماه پیش بود که جزئیات داستانی این بسته الحاقی لو رفت و خود استودیو سازنده هم از عرضه یک DLC بزرگ و پولی برای بازی خبر داده بود؛ اما تاریخی مشخص نشده بود. حال به نظر می‌رسد به‌زودی از آن رونمایی خواهد شد. اکانت توییتر رسمی بازی نام‌برده در جواب Varion، یک یوتیوبر آلمانی که پرسید چه زمانی بسته الحاقی آخرین بازی استودیو CD Projekt عرضه خواهد شد، به طرز جالبی نوشت: «بسته الحاقی سایبرپانک، چه زمانی؟». ممکن است این توییت توسط صفحه رسمی Cyberpunk 2077 به معرفی احتمالی DLC در زمانی نزدیک اشاره داشته باشد؛ آن هم در مراسم افتتاحیه گیمزکام ۲۰۲۲ که فردا برگزار خواهد شد.

در همان زمان که جزئیات DLC بازی لو رفت، سی‌دی پراجکت گفته بود که بازاریابی و تبلیغات آن در سال ۲۰۲۲ صورت خواهد گرفت و احتمال می‌رود چنین زمانی فرارسیده باشد. در یک سال و نیم گذشته، شرکت مجبور به رفع باگ‌های بی‌شمار بازی بود تا اعتبار از دست رفته خود را بازیابد. آخرین پچ بازی آپدیت شماره ۱.۵۲ است؛ اما پچ شماره ۱.۶ هم در دست توسعه قرار دارد. درنهایت وقتی کار استودیو با این بازی تمام شود و DLC بازی هم عرضه شود، آن‌ها با تمام قوا روی پروژه‌های آتی خود کار می‌کنند. البته از مدتی قبل، یکی از تیم‌های سی‌دی پراجکت مشغول کار روی بازی ویچر جدید شده است.

 کاراکتر V در Cyberpunk 2077

خوشبختانه اکنون بازی سایبرپانک 2077 در وضعیت بسیار بهتری نسبت به زمان عرضه قرار دارد و بسیاری از مشکلات آن رفع و رجوع شده‌اند؛ هرچند پاسخ به این سؤال که آیا بازی ارزش تجربه کردن دارد یا خیر، وابسته به سلیقه و نظرات فرد است. طبیعی است که اعتماد برخی از بازیکنان نسبت به بازی از بین رفته باشد و شاید حتی رفع مشکلات اولیه هم آن‌ها را مجاب به تجربه‌ی اثر نکند.

در اواخر سال ۲۰۱۹ و اوایل ۲۰۲۰ ارزش سهام استودیو به‌لطف فروش سری بازی The Witcher همزمان با پخش سریال آن در نتفلیکس، رشد بالایی را تجربه کرد. اما عرضه سایبرپانک 2077 باعث شد در یک بازه‌ی زمانی ارزش سهام شرکت نزدیک به ۷۵ درصد کاهش پیدا کند. درهرصورت باید منتظر ماند و دید آیا این بسته الحاقی در گیمزکام ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد یا خیر.

بازی Cyberpunk 2077 هم‌اکنون روی پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و رایانه‌های شخصی در دسترس گیمرها قرار دارد.


منبع GameRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده