// جمعه, ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۲

تکذیب شایعه جلوگیری سونی از پیوستن Cult of the Lamb به گیم‌ پس

شرکت دیوالور دیجیتال، ناشر بازی Cult of the Lamb شایعات مبنی بر پرداخت پول توسط سونی برای عدم پیوستن این بازی به سرویس گیم‌ پس را تکذیب کرد.

در هفته‌های اخیر جنگ میان سونی و مایکروسافت به خاطر خرید اکتیویژن بلیزارد توسط ردموندی‌ها بالا گرفته است و هر دو طرف توضیحاتی به شورای اداری دفاع اقتصادی برزیل ارائه کرده‌اند. در جریان یکی از همین توضیحات، مایکروسافت سونی را متهم کرده بود که به برخی سازندگان پولی پرداخت می‌کند تا مانع از پیوستن آثار آن‌ها به سرویس اشتراکی ایکس باکس گیم‌پس شود.

بر همین اساس دیروز در جریان پادکست روزانه Kinda Funny Games اتفاقی عجیب رخ داد و گری ویتا، نویسنده بازی‌های ویدیویی و ادیتور ارشد سابق مجله PC Gamer مدعی شد: «کسی به او گفته است یکی از دلایل نبودن بازی Cult of the Lamb روی گیم‌ پس، پرداخت پولی توسط سونی به Massive Monster، سازنده بازی است تا بازی روی سرویس نامبرده منتشر نشود.»

حال یکی از نمایندگان Devolver Digital، ناشر بازی چنین شایعه‌ای را تکذیب کرده است و آن را نادرست دانست. ادعای ویتا به خاطر ادعای مایکروسافت درست تلقی شده بود و چنین کاری غیر منطقی هم به نظر نمی‌رسید؛ چون اضافه نشدن آثار جدید به گیم‌ پس جلوی رشد این سرویس را می‌گیرد. علاوه‌براین، چنین کاری که مایکروسافت آن را حق مسدودی می‌نامد، از انحصاری کردن کامل یک بازی هزینه کمتری خواهد برد. هرچند در این مورد خاص شرکت ناشر به تکذیب تمامی شایعات پرداخته است.

انحصاری‌سازی از هر طرف به نفع کاربران نبوده است؛ اما متاسفانه برای بقای کنسول‌های امروزی چنین امری ضروری است و شرکت‌های بزرگ عرضه‌کننده کنسول‌ها برای اطمینان از موفقیت خود دست به چنین کاری می‌زنند. طبیعی است که بحث انحصاری‌سازی در زمانی نزدیک از گیمینگ حذف نخواهد شد؛ اما پرداخت پولی برای مانع‌سازی از پیوستن یک اثر به سرویسی دیگر که به نفع کاربران است، استفاده نادرست از منابع است.

بازی Cult of the Lamb هم‌اکنون برای پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، نینتندو سوییچ و پی سی در دسترس است.


منبع PSU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده