نویسنده: حسن اکرامی
// جمعه, ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۷

بلیزارد: دیابلو 4 یک بازی Pay to win نیست

به‌تازگی شرکت بلیزارد اطلاعاتی پیرامون محتوای پولی Diablo 4 از جمله سیزن پس و فروشگاه داخل بازی را منتشر کرده است.

شرکت بلیزارد اینترتینمنت درکنار ارائه‌ی جزئیات در مورد فصل‌های بازی Diablo 4، درباره‌ی محتوای سیزن پس و فروشگاه این بازی نیز صحبت کرده است. طبق گفته‌ی بلیزارد، مشخص شد که هیچ یک از آیتم‌هایی که از رده‌ی پریمیوم سیزن پس به‌دست می‌آیند یا ازطریق فروشگاه درون‌بازی خریداری می‌شوند، مزیت‌های قدرتی در گیم‌پلی را به همراه ندارند. در حقیقت بلیزارد می‌گوید که دیابلو ۴ قرار نیست یک بازی Pay to win باشد. همچنین در طول هر فصل بازی دیابلو 4، بازیکنان چالش‌های سخت را تکمیل می‌کنند و آیتم‌های تزئینی منحصربه‌فردی را به‌عنوان پاداش به‌دست می‌آورند.

مأموریت‌های تکمیل‌شده در طول یک فصل سبب پیشرفت در سیزن پس بازی خواهند شد. همان‌طور که انتظار می‌رفت، سیزن پس بازی دیابلو 4 دارای یک رده‌ی معمولی رایگان و یک رده‌ی پریمیوم خواهد بود. در ادامه کیگان کلارک، مدیر تولید در مورد سیزن‌های بازی دیابلو 4 گفت: «مقیاس سیزن‌ها بسیار جاه‌طلبانه‌تر از کاری است که ما قبلا در Diablo 3 انجام دادیم. درواقع یک تیم توسعه‌دهنده‌ی بزرگ را به تولید محتویات فصل‌ها در زمان پس از انتشار بازی اختصاص داده‌ایم. دیابلو 4 برای سال‌های آینده توسط ارتشی از توسعه‌دهندگان پشتیبانی می‌شود».

ارتش اسکلت‌ها در حال حمله بازی Diablo 4

بخش رایگان سیزن پس به‌صورت رایگان برای تمامی بازیکنان در دسترس قرار می‌گیرد. محتوای این بخش گیم‌پلی بازی را تقویت خواهد کرد و از این طریق به تمامی بازیکنان کمک می‌کند سطح قهرمانان فصلی خود را سریع‌تر ارتقا دهند. البته محتویات این بخش رایگان و غیر قابل خریداری خواهند بود. بخش پریمیوم هر فصل پس فقط به ارائه‌ی آیتم‌های تزئینی خواهد پرداخت که مطابق با موضوع فصل هستند و با Premium Currency خریداری می‌شود. همچنین برخی از آیتم‌های تزئینی دیابلو 4 تنها ازطریق سیزن پس به‌دست می‌آیند.

درحالی‌که بازیکنان می‌توانند برای خرید رده‌های سیزن پس هزینه کنند، استفاده از Boostها مستلزم دستیابی به لول‌های خاصی هستند. به عبارت دیگر، هیچ راه میان‌بری برای استفاده از Season Boost با خرید رده‌های سیزن پس وجود ندارد و بازیکنان باید آن‌ها را به‌دست آورند.

جادوگر در حال قدم زدن در جنگل برفی Diablo 4

به‌گفته‌ی بلیزارد، در فروشگاه بازی دیابلو 4 فقط محتوای تزئینی ارائه خواهد شد. این محتوای تزئینی روی سیستم Transmog ساخته شده‌اند؛ بنابراین اجزای جداگانه از محتوای تزئینی را می‌توان با زره‌های داخل بازی ترکیب و منطبق کرد. در ادامه کلارک در مورد محتوای فروشگاه دیابلو 4 گفت: «هیچ چیزی که در فروشگاه ارائه می‌شود، مزیت مستقیم یا غیرمستقیمی را در گیم‌پلی ایجاد نمی‌کند؛ بنابراین، درحالی‌که بسیاری از این‌ها ممکن است مانند تجهیزات قدرتمندی به نظر برسند، اما هیچ تغییری در بازی ایجاد نمی‌کنند». همچنین کلارک به بازیکنان اطمینان داد که ویژگی‌های اصلی گیم‌پلی در بازی و فصل‌های پس از عرضه را می‌توانند بدون صرف هزینه تجربه کنند.

در بازی دیابلو 4 یک سیستم پیش‌نمایش عمیق وجود خواهد داشت تا بازیکنان بتوانند قبل از تصمیم‌گیری برای خرید، تمام جزئیات آیتم‌های تزئینی قهرمانان خود را از نزدیک بررسی کنند. در ادامه بلیزارد اعلام کرد اگر بازیکنان نگران قفل شدن بهترین محتوای تزئینی بازی پشت ویترین فروشگاه هستند، باید بدانند که Diablo 4 با صدها Transmog عرضه می‌شود که داخل بازی به‌دست می‌آیند؛ از جمله ده‌ها مجموعه زره با بالاترین کیفیت بصری ممکن.

اسکلت‌ها و روح مردگان در بازی Diablo 4

درنهایت کیگان کلارک در مورد آیتم‌های باز شدنی درون بازی گفت: «آیتم‌های باورنکردنی با کیفیت منحصر‌به‌فرد و افسانه‌ای وجود دارند که بازیکنان می‌توانند بدون مراجعه به فروشگاه آن‌ها را پیدا کنند. فروشگاه تنوع بیشتری از انتخاب‌ها را ارائه می‌دهد و به منزله‌ی مکان انتخاب‌های استراتژیک بهتر نیست. هنگام خرید Transmog زره‌ها ازطریق فروشگاه، آن‌ها برای همه‌ی قهرمانان آن کلاس قابل استفاده خواهند بود. بسیاری از محتوای تزئینی فروشگاه، آیتم‌های فانتزی‌ مخصوص هر کلاس هستند. بنابراین لزوما از نظر بصری در کلاس‌های دیگر معنا پیدا نمی‌کنند. بااین‌حال برخی از محتوای تزئینی منحصر‌به‌فرد در سیزن پس وجود دارند که در همه کلاس‌ها شبیه به هم هستند».

بازی Diablo 4 قرار است در سال ۲۰۲۳ روی پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، کامپیوترهای شخصی، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه شود.

در پایان شما می‌توانید نظرات خود پیرامون اخبار بازی را با تیم زومجی در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده