// دوشنبه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۴

احتمال اتصال اکانت‌های PSN به نسخه پی سی بازی‌ های سونی

شواهدی به‌دست آمده‌اند که نشان می‌دهند ممکن است اکانت پلی استیشن و بازی‌های رایانه‌ای شرکت سونی با یکدیگر ادغام شوند.

از هفته پیش که بازی Marvel's Spider-Man روی رایانه‌های شخصی منتشر شد، طرفداران بین فایل‌های بازی به جست‌وجو پرداخته‌اند و در کدهای بازی، شواهدی از اتصال میان بازی‌های ساخت سونی و شبکه PSN پیدا کردند. بنابر همین فایل‌ها، ممکن است سونی برنامه داشته باشد تا به بازیکنان پی‌سی اجازه بدهد اکانت پلی استیشن خود را به بازی‌های مشخصی متصل کرده و به‌عنوان پاداش، جوایز درون بازی دریافت کنند.

درحالی‌که هنوز نه مرد عنکبوتی و نه بازی دیگری از شرکت سونی اجازه اتصال به اکانت PSN را نمی‌دهند، اما اسناد بازی نامبرده شامل منابعی نظیر PSNAccountLinked و PSNLinkingEntitlements است که می‌تواند گواهی بر ادعای فوق باشد. علاوه‌براین، درکنار کلمه LevelCapExtras شاهد حضور عبارت PSN Linking bonuses هم هستیم که نشان می‌دهد استودیو اینسامنیاک، سازنده بازی Marvel's Spider-Man در حال آزمایش یا برنامه‌ریزی قابلیتی بود که به بازیکنان اجازه می‌داد با اتصال اکانت پلی استیشن خود به بازی، امتیازات مهارت اضافی دریافت کنند.

قبل از این کشف، سونی هفته پیش بخش به خصوصی در مورد بازی‌های پی‌سی پلی استیشن به وبسایت خود اضافه کرد. یکی از سوالات بخش FAQ این بود که آیا برای تجربه بازی‌های پلی استیشن روی PC نیازی به اکانت PSN است یا خیر؛ که سونی جواب داده بود در حال حاضر برای تجربه بازی‌های استودیو پلی استیشن نیازی به چنین اکانتی ندارید. اما اسناد به‌دست آمده نشان می‌دهد که ممکن است در آینده شاهد این اتصال باشیم؛ اما به‌صورت گزینه‌ای اختیاری برای بازیکنانی که دوست دارند اکانت خود را متصل کنند.

مرد عنکبوتی در نسخه کامپیوتر بازی Marvel’s Spider-Man Remastered

درحالی‌که بازی‌های پلی استیشن روی پی‌سی نظیر God of War، Days Gone، Horizon Zero Dawn و Spider-Man Remastered بدون وارد شدن به اکانت پلی استیشن هم قابل بازی است؛ اما در مورد آثار Xbox Game Studios اینگونه نیست و برای تجربه برخی آثار روی شبکه استیم نیاز به وارد شدن در اکانت Xbox Live است.

درحالی‌که برخی بازی‌ها نظیر Minecraft Dungeons، Ori and the Will of Wisps و Psychonauts 2 نیازی به اکانت ایکس باکس لایو ندارند؛ اما آثار مهم دیگری چنین مجوزی را درخواست می‌کنند. در صفحه استیم بازی‌هایی مثل Forza Horizon 5 ،Sea of Thieves ،Halo: The Master Chief Collection و As Dusk Falls آمده است: «نیاز به اکانت شخص ثالث: ایکس باکس لایو.» هرچند لازم به ذکر است چنین اتصالی مزایای خاص خودش را هم دارد؛ مثل اچیومنت‌ها و فایل ذخیره مشترک بین دو پلتفرم.

سال گذشته جیم رایان، مدیرعامل شرکت سرگرمی تعاملی سونی گفته بود قصد دارند بازی‌های زیادی از این شرکت را برای پی‌سی عرضه کنند و حرف او تا بدین جا در عمل تایید شده است؛ به‌گونه‌ای که اسپایدرمن ششمین بازی از شرکت سونی است که برای کامپیوتر عرضه شده است و قرار است در ادامه سال شاهد عرضه Spider-Man: Miles Morales و Uncharted: Legacy of Thieves Collection برای پی‌سی باشیم.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده