// دوشنبه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۹

موتور دسیما استودیو گوریلا برنده جایزه SIGGRAPH 2022 شد

دسیما (Decima)، موتور بازی‌سازی استودیو گوریلا گیمز و بازی Horizon Forbidden West در مراسم SIGGRAPH 2022 برنده جایزه Real-Time Live! Best in Show شد.

استودیو گوریلا با عرضه نسخه دوم بازی Horizon توانست بار دیگر قدرت موتور دسیما را به رخ بکشد. اما این مجموعه تنها جایی نیست که موتور دسیما در آن به کار رفته باشد؛ بلکه دیگر استودیوهای بازی‌سازی نظیر Kojima Productions هم از آن استفاده کرده‌اند و بازی تحسین‌شده Death Stranding با استفاده از موتور دسیما ساخته شده بود.

حال این موتور توانسته بار دیگر قدرت خود را نشان دهد و در مراسم SIGGRAPH 2022 که مرتبط با گرافیک‌های کامپیوتری و تکنیک‌های تعاملی است، برنده جایزه بهترین نمایش ریل تایم شود. جایزه نام‌برده از بین دموهای فنی همزمان (ریل تایم) در شاخه‌های نرم‌افزارهای واقعیت‌افزوده، بازی‌های ویدیویی و تصویرسازی‌های علمی انتخاب می‌شود و موتور Decima به خاطر عملکرد خود در بازی Horizon Forbidden West توانست این جایزه را به‌دست آورد. صفحه رسمی این مراسم توییت زیر را منتشر کرده است:

بعد از نمایش دیشب، فقط می‌توانیم بگوییم واو! این صبح آمده‌ایم تا اخبار خوش را به گوش همگان برسانیم. تبریک به شوکیس موتور دسیما در بازی Horizon Forbidden West برای برنده شدن جایزه Real-Time Live! Best in Show در مراسم SIGGRAPH 2022

حرکت مخفی کارانه در شب بازی Horizon Forbidden West

مراسم SIGGRAPH 2022 پس از دو سال تعطیلی به خاطر پاندمی کرونا، امسال به‌صورت حضوری برگزار شد و شاهد بیش از ۲۴۰۰ مشارکت‌کننده از ۷۴ کشور متفاوت بود. در این مراسم مبتکران تکنولوژی در زمینه‌های مختلف نظیر هوش‌مصنوعی، علم داده، تجزیه و تحلیل و هنر دیجیتال حضور داشتند.

بازی Horizon Forbidden West در تاریخ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ به‌صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر شد. هفته پیش، به خاطر در دسترس قرار گرفتن باندل‌های جدید کنسول PS5 شرکت سونی، هورایزن فوربیدن وست دوباره در صدر فهرست پرفروش‌ترین بازی‌ها در انگلیس قرار گرفت.


منبع PSU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده