نویسنده: هومن فلاحی
// شنبه, ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۷

پیوستن تهیه‌کننده سری رزیدنت اویل به شرکت چینی NetEase

هیرویوکی کوبایاشی، تهیه‌کننده بسیاری از بازی‌های کپکام حالا به شرکت چینی نت‌ایز پیوسته است.

روز گذشته هیرویوکی کوبایاشی که به‌عنوان تهیه‌کننده بازی‌های محبوبی مثل Resident Evil 4 و Devil May Cry 4 شناخته می‌شود، اعلام کرد کپکام را به مقصد شرکت چینی نت‌ایز ترک کرده است.

کوبایوشی برای اولین‌بار فعالیت خود را به‌عنوان برنامه‌نویس در مراحل ساخت اولین بازی مجموعه رزیدنت ایول آغاز کرد؛ اثری که در سال ۱۹۹۶ برای کنسول پلی استیشن منتشر شد. پس از آن کوبایوشی به تیم سازنده سری داینو کرایسیس پیوست و در ساخت دو بازی ابتدایی این مجموعه نقش زیادی داشت.

علاوه‌بر این دو سری، کوبایوشی در طول ۲۷ سال فعالیت خود در شرکت کپکام، در روند توسعه‌ی دیگر بازی‌های این شرکت مانند دویل می کرای و Dragon’s Dogma نیز حضور داشته است. او روز گذشته اعلام کرد که از تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۲، با ترک کپکام در موقعیت تهیه‌کننده اجرایی به استودیوهای NetEase Games پیوسته است.

کوبایوشی جدیدترین بازی‌ساز قدیمی و کهنه‌کار صنعت ویدیوگیم ژاپن است که در سال‌های اخیر به نت‌ایز می‌پیوندد. سال گذشته این شرکت که دومین شرکت بزرگ بازی‌سازی کشور چین بعد از تنسنت به‌حساب می‌آید، اعلام کرد استودیوی شخصی «سودا 51» به اسم Grasshopper Manufacture را با مبلغ نامشخصی تصاحب کرده است. Suda51 آثاری همچون بازی‌های No More Heroes را در کارنامه دارد.

همچنین در اوایل امسال نیز شاهد پیوستن توشیهیرو ناگوشی، خالق و کارگردان سری یاکوزا به شرکت نت‌ایز بودیم. ناگوشی که شرکت سگا را پس از ۳۲ سال ترک کرد، با تأسیس استودیوی Nagoshi Studio تحت حمایت نت‌ایز گیمز اعلام کرد که قصد دارد به ساخت بازی‌های درجه یک بین‌المللی برای کنسول‌ها ادامه دهد. طبق گفته‌های ناگوشی، با اینکه بازی جدید این استودیو تفاوت‌های زیادی با ساخته‌های قبلی او دارد، اما همچنان می‌توانیم انتظار مواجهه با عناصری الهام‌گرفته از فرهنگ و فضاسازی‌های ژاپنی را در این بازی داشته باشیم.

جذب بازی‌سازهای شناخته‌شده‌ی ژاپنی توسط نت‌ایز و تنسنت، بخشی از برنامه‌های بلند مدت این دو شرکت برای نفوذ در بازار بازی‌های ویدیویی کنسولی در ژاپن و در سطح بین‌المللی به‌حساب می‌‌آید. این شرکت‌ها با سرمایه‌گذاری روی استعداد‌ها و پتانسیل‌های نادیده‌گرفته‌شده‌ی صنعت بازی در ژاپن، قصد دارند تا پس از در اختیار داشتن بازار بازی‌های آنلاین و موبایلی در منطقه شرق آسیا، نفوذ خود را در بازار جهانی بازی‌های تک‌نفره‌ی کنسولی نیز افزایش دهند؛ بازی‌های منحصربه‌فردی که توسط بازی‌سازهای ژاپنی و آمریکایی ساخته می‌شوند.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود راجع به جدیدترین اخبار بازی را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده