نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۹

عبور کنسول PS5 سونی از رکورد فروش GameCube نینتندو

آمار فروش کنسول نسل نهمی پلی استیشن 5 حالا با رسیدن به ۲۱.۸۳ میلیون واحد از مجموع فروش کنسول GameCube شرکت نینتندو نیز فراتر رفته است.

VGChartz در جدیدترین اخبار بازی گزارش داد که فروش جهانی پلی استیشن 5 طی ماه ژوئیه به حدود ۲۱.۸۳ میلیون کنسول رسیده است که از آمار ۲۱.۷۴ میلیون واحدی فروش کنسول Nintendo GameCube عبور می‌کند. هدف بعدی کنسول نسل نهمی سونی، ایکس باکس اورجینال است که ۲۴.۶۵ میلیون واحد فروش را به ثبت رسانده بود. بعد از آن نیز Atari 2600 و Nintendo 64 را داریم که به ترتیب رکورد ۳۰ و ۳۲.۹۳ میلیون واحدی را در دست دارند.

با تحلیل دقیق‌تر آمار فروش PS5 در مناطق مختلف مشاهده می‌کنیم که این کنسول فقط در منطقه آمریکای شمالی ۸.۶۹ میلیون دستگاه را به فروش رسانده است و بعد از آن اروپا با ۷.۸۸ میلیون واحد بیشترین تعداد را به خود اختصاص می‌دهد. آمار فروش پلی استیشن ۵ در کشور ژاپن ۱.۸۱ میلیون واحد است و رقم فروش برای سایر نقاط جهان به ۳.۴۵ میلیون کنسول می‌رسد. GameCube در آمریکا ۱۲.۵۵ میلیون واحد را به فروش رسانده بود و آمار آن برای اروپا و ژاپن به ترتیب ۴.۴۴ و۴.۰۴ میلیون واحد بود. فقط ۰.۷۱ میلیون نسخه از این کنسول در سایر کشورهای جهان فروخته شد.

پلی استیشن 5 در کنار لوگوهای پلی استیشن

PS5 در اروپا بیشترین فروش خود را در کشور انگلستان داشته که ۱.۸۸ میلیون واحد است. بعد از آن آلمان با ۱.۵۱ میلیون و فرانسه با ۱.۰۱ میلیون واحد در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی در آخرین آمار رسمی خود اعلام کرد که تا پایان ماه ژوئن سال ۲۰۲۲، به‌صورت کلی ۲۱.۷ میلیون کنسول PS5 را به نقاط مختلف جهان ارسال کرد. بنابراین به نظر می‌رسد که از آوریل تا ژوئن امسال، ۲.۴ میلیون پلی استیشن 5 به فروش رسید. همین نکته نشان می‌دهد که میزان تقاضا برای پلی استیشن 5 هنوز بسیار زیاد است و بازار آمادگی استقبال از تولید و عرضه‌ی بیشتر کنسول PS5 توسط شرکت Sony را دارد.

در پایان شما می‌توانید دیدگاه‌های خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع vgchartz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده