نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۲۷

توسعه ۸ پروژه ریمیک و ریمستر توسط استودیوهای Take-Two

تیک تو اینتراکتیو از ساخت هشت بازی مختلف به‌صورت ریمیک، ریمستر یا پورت بازی‌های قبلی این شرکت خبر داده که تعداد زیادی از آن‌ها هنوز معرفی نشده است.

شرکت تیک تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) به‌تازگی تأیید کرده که در مجموع ۸ پروژه مختلف از نسخه جدید بازی‌هایی که قبلاً منتشر شده بودند در استودیوهای این شرکت درحال توسعه است. این موارد قرار است در قالب ریمیک، ریمستر یا پورت این بازی‌ها در اختیار گیمرها قرار بگیرند. درحالی که تعدادی از این بازی‌ها تاکنون برای طرفداران مشخص شده، گمانه زنی‌هایی مبنی بر بازسازی آثار محبوبی مانند Bully، Red Dead Redemption و GTA IV پیش از این مطرح شده بود.

درحال حاضر می‌دانیم که یکی از این بازی‌ها، نسخه موبایل GTA: The Trilogy – Definitive Edition است که تاکنون برای سایر پلتفرم‌ها منتشر شده است. علاوه‌براین تأیید شده که ریمیک بازی‌های Max Payne و Max Payne 2 نیز در دست ساخت است و قرار است به‌صورت برای کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه شوند.

رد دد ردمپشن

Take-Two این موضوع را مشخص کرده که این هشت بازی شامل دنباله‌ی آثار مربوطه نمی‌شود، لذا به‌عنوان مثال بازی‌های Max Payne و Max Payne 2 یکی از این موارد محسوب می‌شوند. بنابراین سایر موارد باقی مانده هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارند. البته قبلاً گفته شده که برنامه‌هایی برای عرضه بازی‌های موبایل برای کنسول‌ها و پی سی وجود دارد که می‌توان ازاین‌رو بازی‌هایی مانند Farmville و Words With Friends یا Merge Dragons را محتمل دانست.

باتوجه‌به اینکه پنج یا ۶ مورد از این بازی‌ها هنوز معرفی نشده است، طرفداران مواردی مانند GTA 4 یا Red Dead Redemption را پیشنهاد می‌کنند. البته متأسفانه باتوجه‌به عملکرد GTA: The Trilogy – Definitive Edition و تمرکز روی GTA 6، راک‌استار توسعه ریمستر این دو بازی را فعلا کنار گذاشته است. حتی اگر قرار است روزی نسخه ریمستر این بازی‌ها عرضه شود، احتمالاً این کار به بعد از عرضه GTA 6 موکول خواهد شد. بااین‌حال شایعات ساخت ریمیک Bully هنوز به قوت خود باقی است؛ با اینکه راک‌استار هنوز واکنشی نسبت به آن نشان نداده است.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده