نویسنده: هومن فلاحی
// سه شنبه, ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۹

عبور فروش بازی Red Dead Redemption 2 از ۴۵ میلیون نسخه

شرکت تیک‌‌تو اینتراکتیو اعلام کرد که فروش بازی Red Dead Redemption 2 از ۴۵ میلیون نسخه عبور کرده است.

شب گذشته و در جریان برگزاری گزارش مالی سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال مالی ۲۰۲۳ شرکت تیک‌‌تو اینتراکتیو، این شرکت اعلام کرد که مجموع فروش بازی Red Dead Redemption 2 از زمان عرضه در ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ تاکنون از بیش از ۴۵ میلیون نسخه عبور کرده است.

طبق آمارهای منتشر شده در گزارش مالی قبلی در ماه می، فروش این بازی روی رقم ۴۴ میلیون نسخه قرار داشت که نشان می‌دهد در طول سه ماه اخیر، بیش از یک میلیون نسخه‌ی دیگر از جدیدترین ساخته‌ی استودیوهای راک‌استار گیمز به‌فروش رفته است. این آمار جدید، بازی Red Dead Redemption 2 را در جدول پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ با یک رتبه صعود در جایگاه نهم قرار می‌دهد.

بازی ایندی و پرطرفدار Terraria ساخته‌ی استودیوی Re-Logic پیش از این با ۴۴/۵ میلیون نسخه فروش در جایگاه نهم قرار داشت. نزدیک‌ترین اثر به بازی Red Dead Redemption 2، بازی بسیار محبوب Pokémon Red and Blue برای کنسول دستی گیم بوی است که در حال حاضر با ۴۷/۵ میلیون نسخه فروش جهانی در جایگاه هشتم قرار دارد. باتوجه‌به فروش پایدار قسمت دوم بازی Red Dead Redemption در سال‌های اخیر، احتمالا تا سال آینده شاهد پیشی گرفتن مجموع فروش RDR2 از این بازی نیز خواهیم بود.

پس از پرفروش‌ترین بازی سری Pokémon، بازی Mario Kart 8 قرار دارد که مثل GTA V سال‌ها پس از عرضه اولیه در سال ۲۰۱۴، همچنان به‌روزرسانی‌ها و محتوای جدیدی دریافت می‌کند. ماریو کارت ۸ در جایگاه هفتمین بازی پرفروش تاریخ تا امروز در حدود ۵۵ میلیون نسخه فروش داشته است و با اینکه رسیدن به این آمار خصوصا درصورت عرضه نسخه نسل جدید Red Dead Redemption 2 غیرممکن به‌نظر نمی‌رسد، اما پشتیبانی نینتندو از این بازی حداقل تا یک سال دیگر نیز ادامه خواهد داشت و باتوجه‌به محبوبیت این بازی در میان دارندگان کنسول نینتندو سوییچ، امکان اضافه شدن چند میلیون نسخه دیگر به آمار فروش این بازی وجود دارد.

اعضای گروه داچ در بازی Red Dead Redemption 2 راک استار

در جریان این گزارش مالی همچنین تایید شد مجموع میزان فروش سری Red Dead Redemption به رقم ۶۸ میلیون نسخه رسیده است. براساس داده‌های مؤسسه آماری NPD، رد دد ردمپشن ۲ دومین بازی پرفروش ایالات متحده از نظر دلاری در طی پنج سال گذشته بوده است.

بسیاری از هواداران همچنان در انتظار نسخه بهبودیافته RDR2 برای کنسول‌های نسل جدید هستند. با اینکه ماه گذشته راک‌استار اعلام کرد انتشار محتوای جدید برای بازی Red Dead Online را برای تمرکز کامل روی ساخت بازی بعدی مجموعه‌ی GTA متوقف کرده است، اما همچنان احتمال عرضه نسخه بهبودیافته این بازی وجود دارد.

Tez2 به‌عنوان معتبرترین اینسایدر بازی‌های این شرکت، مدتی پیش تایید کرد عرضه این نسخه بهبودیافته از مدت‌ها پیش در برنامه‌های کاری این شرکت بوده است. از سوی دیگر راک‌استار نیز می‌گوید در سال‌های اخیر و با پیشرفت بیشتر توسعه‌ی بازی GTA 6، آن‌ها متوجه شده‌اند که باید در این بازی جدید از انتظارات فعلی طرفداران هم فراتر بروند و تا جای ممکن این بازی را به یکی از بهترین نسخه‌های مجموعه‌ی GTA تبدیل کنند.

هنوز مشخص نیست که با متمرکز شدن تمام نیروی کاری راک‌استار روی به پایان رساندن ساخت GTA VI آيا روند توسعه نسخه نسل نهمی Red Dead Redemption 2 همچنان ادامه دارد یا خیر، اما بسیاری از هواداران همچنان به انتشار نسخه نسل نهمی این بازی امیدوار هستند.

آرتور مورگان در دنیای رد دد ردمپشن 2

برخلاف عرضه نسخه ارتقایافته GTA V برای کنسول‌های نسل جدید در اوایل امسال، Red Dead Redemption 2 روی این کنسول‌های قدرتمند از هیچ‌گونه بهبود نرم‌افزاری نسبت به نسخه‌های اصلی بهره نمی‌برد. نرخ فریم این بازی همچنان روی عدد ۳۰ ثابت است و با وجود بهبود سرعت لودینگ‌های طولانی بازی روی سخت‌افزارهای جدید به‌لطف حافظه‌های SSD، همچنان بازیکنان باید با صفحات لودینگ نسبتا طولانی در جریان گیم‌پلی بازی رو‌به‌رو شوند.

باتوجه‌به سیاست تیک‌تو اینتراکتیو درخصوص عدم عرضه رایگان به‌روزرسانی‌های نسل جدید بازی‌های این ناشر، طرفداران امیدوار هستند در سال‌های آينده شاهد انتشار نسخه کامل یا بهبودیافته RDR2 که ویژگی‌های مانند وضوح تصویر و نرخ فریم بالا، پشتیبانی از ویژگی‌های کنترلر دوال‌سنس و تکنولوژی ری‌تریسنگ راه به نسخه پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس اضافه می‌کند باشیم.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده