نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۹

عبور آمار فروش بازی GTA V از ۱۷۰ میلیون نسخه

جدیدترین گزارش مالی تیک تو اینتراکتیو از دوره سه‌ماهه سال مالی ۲۰۲۳، آمار جدیدی از وضعیت فروش GTA V را ارائه می‌کند.

تیک تیو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) در جریان گزارش سه‌ماهه نخست سال مالی ۲۰۲۳ خود از تأخیر مجدد Marvel’s Midnight Suns خبر داد. اما این تنها خبری نبود که در توسط تیک تو مطرح شد. در ادامه جدیدترین گزارش آمار فروش بازی‌های پرطرفدار این شرکت از جمله مجموعه‌ی Grand Theft Auto از استودیوی راک استار منتشر شد که براین‌اساس، GTA 5 همچنان به فروش فوق‌العاده‌ی خود ادامه داد و حالا فروش این بازی از مرز ۱۷۰ میلیون نسخه فروش عبور کرده است.

بنابراین مجموع آمار فروش بازی‌های GTA از ۳۸۰ میلیون نسخه عبور می‌کند که در نوع خود رکورد جدیدی محسوب می‌شود. آخرین بار در ماه می بود که خبری مبنی بر عبور آمار فروش این بازی از ۱۶۵ میلیون نسخه منتشر شده بود. GTA 5 یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ این صنعت است که براساس ادعای گروه تحقیقاتی NPD Group همچنان رکورددار پرفروش‌ترین بازی تاریخ ایالات متحده آمریکا براساس تعداد واحد و فروش دلاری است.

پوستر بازی Grand Theft Auto 5

این بازی که نخستین بار در سال ۲۰۱۳ منتشر شده در چند نسل پیاپی کنسول‌های بازی در دسترس قرار داشته و موفقیت‌های مستمر آن راک‌استار را از عرضه نسخه جدید در این مدت بی‌نیاز کرده است. GTA 5 موفق‌ترین بازی Take-Two و رکورددار سریع‌ترین زمان دستیابی به فروش یک میلیون دلاری در میان تمامی محصول حوزه سرگرمی است. حالت این بازی تحت عنوان GTA Online نیز یکی از موفق‌ترین بازی‌های هم رده‌ی خود محسوب می‌شود اما آمار و ارقام مشابهی از آن منتشر نشده است.

راک‌استار درحال حاضر روی بازی GTA 6 کار می‌کند. جیسون شرایر از نشریه بلومبرگ مدعی شده که این بازی در نسخه خیالی شهر میامی جریان دارد و برای اولین‌بار از یک پروتاگونیست زن در آن استفاده خواهد شد. استراس زلنیک، رئیس تیک تو نیز اعلام کرده که فرایند توسعه بازی به خوبی پیش می‌رود و راک‌استار آماده است تا بار دیگر استانداردهای جدیدی را برای این مجموعه و صنعت بازی تعریف کند. درحالی‌که شایعات از عرضه بازی جدید GTA در سال مالی ۲۰۲۴ این شرکت حکایت دارند، زمان انتشار بازی می‌تواند تا سال ۲۰۲۵ هم طول بکشد.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده