نویسنده: فراز پاشایی
// سه شنبه, ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۱

شایعه: ریمستر بازی Tomb Raider: Anniversary قرار بود در سال ۲۰۲۱ عرضه شود

براساس شایعات منتشر‌شده، شاید استودیو بازی‌سازی Virtuous در گذشته مشغول توسعه‌ی نسخه‌ی ریمستر بازی Tomb Raider Anniversary بوده باشد.

بازی Tomb Raider Anniversary به مناسبت سالگرد ده سالگی این مجموعه و در سال ۲۰۰۷ میلادی برای کاربران پلی استیشن ۲، ایکس باکس ۳۶۰، PSP ،Wii و رایانه‌های شخصی عرضه شد. این بازی به‌‌عنوان دومین اثر از سه‌گانه Legend این مجموعه شناخته می‌شود. توسعه‌دهندگان در این بازی به‌دنبال بازگو کردن حوادث رخ‌داده در نسخه سال ۱۹۹۶ همراه‌با مکانیزم و جلو‌ه‌های بصری بهبود‌یافته بودند.

حال در جدیدترین اخبار بازی، شایعاتی در مورد ساخت و عرضه نسخه ریمستر این بازی به گوش می‌رسد. ساعاتی قبل حسابی با نام Raider که خود را به‌عنوان یکی از طرفداران این مجموعه معرفی می‌کند، با انتشار توییتی اعلام کرد که نسخه ریمستر بازی Tomb Raider Anniversary قرار بود در سال ۲۰۲۱ میلادی و به مناسبت سالگرد ۲۵ سالگی این مجموعه عرضه شود. ظاهرا سازندگان از موتور گرافیکی استفاده‌شده‌ در بازی Rise of the Tomb Raider برای توسعه این اثر استفاده می‌کردند. طبق ادعای این فرد، بازی برای عرضه روی کنسول‌های پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان برنامه‌ریزی شده بود. او می‌گوید که این اخبار از یک منبع چینی به‌دست او رسیده است.

تصویر بازی Tomb Raider Anniversary

کاربر مورد بحث در ادامه ادعا کرده است که سازندگان ظاهرا قصد داشتند از مکانیزم‌های به کار رفته در نسخه‌های ریبوت این مجموعه که توسط استودیو کریستال داینامیکس توسعه داده شدند، برای نسخه ریمستر استفاده کنند. از طرفی ظاهرا قرار بود در پایان بازی Shadow of the Tomb Raider به این نسخه اشاره شود. اما ظاهرا درنهایت با تصمیم‌گیری اسکوئر انیکس مبنی بر متوقف‌ کردن پروژه، این اشارات نیز از نسخه نهایی Shadow of the Tomb Raider حذف شدند.

همان‌طور که احتمالا از آن مطلع هستید، در گذشته نیز در فهرست بازی‌های افشاشده از دیتابیس سرویس GeForce NOW به این اثر اشاره شده بود. در هر حالت اکنون جدیدترین نسخه از سری بازی‌های توم ریدر توسط استودیو کریستال داینامیکس و با استفاده از موتور گرافیکی آنریل انجین ۵ در دست توسعه است.

نظر شما عزیزان چیست؟ دیدگاه‌های خود را با زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع psu
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده