نویسنده: هومن فلاحی
// یکشنبه, ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۵

عدم عرضه اپیزودی نسخه‌های بعدی بازی Life is Strange در آینده

سازندگان بازی Life Is Strange: True Colors از عدم تمایل خود به عرضه بازی‌های بعدی Life is Strange به‌صورت اپیزودی خبر دادند.

فیلیپ لارنس، طراح ارشد روایت در استودیوی دک ناین می‌گوید به احتمال زیاد تیم سازنده بازی برای قسمت‌های بعدی احتمالی Life is Strange به سراغ استفاده از فرمت عرضه اپیزودی بازی نخواهند رفت.

لارنس که سابقه نوشتن داستان بازی‌های سری Killzone را نیز در کارنامه دارد، در مصاحبه با وب‌سایت Rock Paper Shotgun گفت تقسیم یک خط داستانی منسجم و پیوسته به چندین اپیزود جداگانه که در فاصله‌های نسبتا طولانی با یکدیگر عرضه می‌شوند، چیزی به جز سردرگمی و فراموشی جزئیات مهمی از قصه اصلی برای بازیکنان به‌دنبال نخواهد داشت.

لارنس می‌گوید با کنار گذاشتن ساختار اپیزودی، سازندگان بازی Life Is Strange: True Colors توانستند رویکرد طبیعی‌تر و سنتی‌تری به توسعه این بازی داشته باشند و در عین حال نیازی به عجله در مراحل توسعه بازی نیز وجود نداشته باشد. لارنس در این‌باره توضیح می‌دهد:

«فکر می‌کنم از دیدگاه خلاقانه‌ی توسعه بازی‌ها، این موضوع به ما اجازه داد که تمرکز بیشتری روی پرداخت بیشتر داستان، بهبود در وضعیت فیلم‌نامه بازی و درنهایت ساخت بخش‌های مختلف آن داشته باشیم. ما این‌بار با آن حالت ناخوشایند مدل عرضه بازی به‌صورت اپیزودی که باید در زمان فشرده‌ای داستان و دیالوگ‌های اپیزود اول را آماده کنید، رو‌به‌رو نبودیم. رویکرد جدید ما باعث شد تا پیوستگی بیشتری میان تمامی اجزای بازی و خصوصا داستانی که قصد روایت آن را داشته باشیم، به‌وجود بیاید. نمی‌توانم تصور کنم که روزی به عرضه بازی به‌صورت اپیزودی برگردیم. واکنش هواداران نیز به این موضوع بسیار مثبت بوده است.

البته ما درنظر داشتیم که ساختار اپیزودی و مستقل روایی قسمت‌های مختلف مشهور این سری را همچنان حفظ کنیم، زیرا این موضوعی است که برای هوادران اهمیت زیادی دارد. این بخشی از DNA سری Life is Strange است. همان‌طوری که احتمالا می‌توانید حدس بزنید، ما زمان زیادی را برای گرفتن این تصمیم صرف کردیم و اختلافاتی زیادی نیز در این مسیر وجود داشت، اما حالا که همه‌چیز تمام شده است و به عقب نگاه می‌کنم، احساس می‌کنم که این تصمیم درستی بوده است».

الکس چن در بازی Life Is Strange: True Colors

باتوجه‌به انتقال وظیفه‌ی ساخت مجموعه‌ بازی Life is Strange به استودیو Deck Nine و تعلق داشتن حق کامل ساخت و انتشار لایف ایز استرنج به اسکوئر اینکس، احتمالا در آینده شاهد انتشار یک بازی Life is Strange جدید از خالقان اصلی این اثر در استودیوی Don't Nod نخواهیم بود. هرچند با بازخورد خوب منتقدان و جامعه هواداری مجموعه به بازی Life Is Strange: True Colors، طرفدارها می‌توانند انتظار ساخت بازی‌های بیشتری از این مجموعه به‌دست استودیوی بازی‌سازی دک‌ناین در آینده را داشته باشند.

استودیودی دک ناین در حال حاضر ساخت بازی The Expanse: A Telltale Series از روی سریالی با همین نام با همکاری استودیوی Telltale Games را در دست توسعه دارد. همچنین این استودیو قرار است بازی Life Is Strange Remastered Collection را تا پایان امسال برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه کند.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده