نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۵

پتنت جدید سونی فناوری بازخورد لمسی را به استیک آنالوگ خواهد آورد

پتنت جدید سونی به نسخه جدیدی از کنترلر دوال سنس PS5 اشاره دارد که با استفاده از یک سیال غیرنیوتنی تجربه بازخورد لمسی را در استیک‌های آنالوگ دسته ایجاد می‌کند.

شاید بتوان گفت که قابلیت‌های جذاب کنترلر دوال سنس و پیشرفت آن نسبت به دسته‌های دوال شاک از نسل قبل، یکی از مواردی است که مورد تحسین اکثر مخاطبان کنسول پلی استیشن 5 قرار گرفته است. اما همیشه جا برای پیشرفت است و این همان طرز تفکری است که در ذهن طراحان پتنت سونی قرار دارد. در همین راستا، طرح اولیه ایده‌ای توسط سونی به ثبت رسیده که به‌طور ویژه به استیک‌های آنالوگ کنترلرهای پلی استیشن اختصاص دارد.

همان‌طور که اشاره شد، در این پتنت از یک سیال غیرنیوتنی که طبق تعریف علمی، گرانروی آن با نرخ کرنش وارد بر آن تغییر می‌کند، برای طراحی ساختار استیک‌های آنالوگ مورد استفاده قرار گرفته که به‌دلیل ویژگی‌های فیزیکی آن می‌تواند حس متفاوتی از اعمال فشار روی استیک‌های آنالوگ را به کاربر منتقل کند. نمونه‌ای از سیالات غیر نیوتنی در زندگی روزمره، سس کچاپ یا محلول آب و نشاسته است که با وارد کردن ضربه و اعمال نیرو به این محلول، ویسکوزیته آن افزایش پیدا کرده و به حالت جامد نزدیک می‌شود.

پتنت جدید سونی از استیک های آنالوگ

هیچ تضمینی وجود ندارد که این پتنت‌ها درنهایت به محصولات آینده‌ی این شرکت راه پیدا کنند؛ اما ایده‌ی افزودن بازخورد لمسی به استیک‌های آنالوگ در زمان فشردن آن‌ها، فکر هوشمندانه‌ای به نظر می‌رسد. همین حالا هم امکان کلیک کردن با فشردن استیک آنالوگ در اکثر گیم پدهای مدرن وجود دارد، اما با این ایده، شما می‌توانید کارکردهای جدیدترین مثل زوم کردن دوربین یا دوربین اسلحه را به کنترلر اضافه کنید. البته ایده‌هایی که می‌توان بعدها با استفاده از این قابلیت پیاده‌سازی کرد، متنوع و خلاقانه‌تر خواهند بود.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کابران در میان بگذارید.


منبع metro
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده