// پنجشنبه, ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۱

تمایل تنسنت به خرید درصد بیشتری از سهام یوبیسافت

به گزارش رویترز ظاهرا شرکت چینی Tencent که صاحب حدود پنج درصد از سهام یوبیسافت است، به شکل جدی می‌خواهد درصد بیشتری از سهام این شرکت فرانسوی را خریداری کند.

در جدیدترین اخبار بازی با انتشار گزارش اختصاصی جدید رسانه Reuters مشخص شده است که شرکت چینی تنسنت می‌خواهد درصد بیشتری از سهام شرکت Ubisoft را مال خود کند. تنسنت در سال ۲۰۱۸ میلادی با پرداخت ۶۶ یورو به ازای هر سهم، صاحب حدود ۵ درصد از سهام یوبیسافت شد. حالا ظاهرا تنسنت حاضر است برای خرید سهام بیشتر، به ازای هر سهم ۱۰۰ یورو به یوبیسافت بدهد.

رویترز می‌گوید این اطلاعات را از چهار نفر دریافت کرد که به‌صورت مستقیم از ماجرا خبر دارند. آن‌ها می‌گویند که تنسنت پیشنهاد خود را به خانواده‌ی گیمو (موسس و مدیرعامل شرکت Ubisoft) ارائه کرده است.

لوگو یوبیسافت روی بک گراند هاشورخورده آبی

در این لحظه ارزش کلی یوبیسافت حدود ۵.۳ میلیارد دلار ارزیابی شده است و هنوز مشخص نیست که تنسنت دقیقا می‌خواهد چند درصد از سهام یوبیسافت را بخرد. بااین‌حال دو منبع به رویترز گفته‌اند که تنسنت می‌خواهد تبدیل به بزرگ‌ترین سهام‌دار شرکت یوبیسافت شود. آن‌ها می‌خواهند بخشی از سهام بیشتر را از سهام متعلق به خانواده‌ی گیمو بخرند. خانواده‌ی گیمو صاحب ۱۵ درصد از سهام شرکت یوبیسافت است.

با انتشار این گزارش رویترز، ارزش سهام یوبیسافت حدود ۱۵ درصد افزایش پیدا کرد. یکی از منابع گفت که تنسنت به سهام خود از یوبیسافت به چشم یکی از مهم‌ترین دارایی‌های استراتژیک خود نگاه می‌کند. در آخر باید صبر کرد و دید که چه اتفاقی رخ خواهد داد و آیا تنسنت به این هدف خود می‌رسد یا نه.


منبع Reuters
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده